Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy Ośrodki Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawcze realizujące obowiązek szkolny z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie mogą ubiegać się o bezpłatne podręczniki?
Dziecko uczęszczające do OREW realizuje obowiązek szkolny poza szkołą podstawową, która przyjęła ucznia oraz uzyskuje na niego dotację podręcznikową i udostępnia jemu te podręczniki (art. 37 ust. 7 pkt 2 PO, art. 22ac UoSO). OREW nie jest wymieniony w przepisach UoSO jako placówka uprawniona o ubieganie się o taką dotację.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mamy sztandar szkoły podstawowej. Jesteśmy zespołem szkół. Chcemy zmienić sztandar. Co musimy zrobić?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam w klasie IV dwoje dzieci z orzeczeniami - jedno upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim, drugie z zespołem Aspergera.
Organ prowadzący nie chce wyrazić zgody na nauczyciela wspomagającego, pomimo, że jeden uczeń ma to wpisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. W klasie jest dwójka uczniów, więc nie jest to klasa integracyjna. Co powinnam zrobić, aby wójt wyraził zgodę na nauczyciela wspomagającego. Nadmienię, że taką samą sytuację mam w gimnazjum i tam mogłam zatrudnić nauczyciela wspomagającego.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka odbywa nauczanie indywidualne w domu ucznia (zapis z Orzeczenia), a de facto w domu dziadków ucznia, gdzie uczeń naprawdę mieszka. Adres dziadków nie jest adresem rejonowym. Uczeń ma zdiagnozowany ZA, zaburzenia zachowania (opozycyjno - buntownicze), zaburzenia funkcjonowania emocjonalno - społecznego, astmę oskrzelową. Chłopiec bardzo źle funkcjonuje. Otaczający świat i ludzi traktuje w kategoriach tylko zła. Nauczycielom trudno pracuje się w takiej atmosferze. Aktualnie pojawiają się oskarżenia wobec nauczycieli, że krzyczą, są niesprawiedliwi w ocenianiu chłopca, że nauczycielka uderzyła go. Nie jest to wg nauczycieli prawdą a mama twierdzi, że wierzy synowi. Nauczyciele postanowili nagrywać lekcje z chłopcem jako dowód na obronę własną. Czy mają do tego prawo?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaki rodzaj kary zastosować wobec nauczyciela, gdy na jego lekcji uczniowie się pobili?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o opinię w sprawie wydłużenia nauki w szkole uczniowi niepełnosprawnemu na podstawie rozporządzenia MEN z 2002r z późn. zm. w sprawie ramowych planów nauczania. Decyzję ma podjąć dyrektor szkoły w porozumieniu z rodzicami do końca lutego roku poprzedzającego ostatni rok nauki w szkole, czy w klasie III gimnazjum można wydłużyć naukę ? Czy to sformułowanie jest ograniczeniem czasowym podejmowania decyzji do końca lutego, nie później, czy należy go rozumieć, że w ostatnich klasach etapu edukacyjnego wydłużenie nauki nie jest możliwe. A jak ma się do tego zapisu paragraf 22 ust 3 rozporządzenia MEN w sprawie oceniania i promowania z 2007 r. że o ukończeniu szkoły przez tego ucznia postanawia rada pedagogiczna.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe