Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy organ prowadzący szkołę (gmina) może mieć wgląd w dokumentację rekrutacyjną do szkoły? Rodzic w procesie rekrutacji wpisuje w karcie zgłoszenia adres zamieszkania dziecka i potwierdza to swoim podpisem. W regulaminie rekrutacji nie są wymagane dokumenty potwierdzające adres zamieszkania. Czy organ prowadzący może wymagać od dyrektora szkoły sprawdzenie czy ten adres jest tożsamy z adresem figurującym np. w ewidencji opieki społecznej, czy pod tym adresem odprowadzane są śmieci za dziecko ?
Organ prowadzący nie ma wglądu w dokumentację rekrutacyjną szkoły lub dotyczącą zgłoszenia do szkoły obwodowej, chyba że organ prowadzący byłby w stanie podać podstawę prawną takiego żądania np. w związku z jakimś postępowaniem prowadzonym przez gminę, niedotyczącym naboru do szkoły. Dokumentację rekrutacyjną przechowuje szkoła na podstawie art. 160 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 i ustawa ta nie przewiduje udostępniania jej do wglądu organowi prowadzącemu. Nie ma podstawy prawnej do tego, aby organ prowadzący wymagał od dyrektora szkoły sprawdzenia zgodności adresu zamieszkania, podanego przez rodzica, z ewidencją opieki społecznej, ani ustalania faktu regulowania opłat za wywóz śmieci przez dziecko pod danym adresem. Obowiązek ustalenia aktualnego adresu zamieszkania (oraz przekazania go dyrektorowi obwodowej szkoły) spoczywa na gminie i nie ma podstawy prawnej do przerzucenia tego obowiązku na dyrektora szkoły (art. 41 ust. 2 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, czy 2-latek może być przyjęty do oddziału przedszkolnego w grupie 3-4 latków?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel religii zatrudniony w szkole niepublicznej na podstawie umowy o pracę (na czas nieokreślony) zatrudniony od 1.09.2012 r. (w niepełnym wymiarze godzin), 26 czerwca 2013 r. otrzymał wypowiedzenie. 28 czerwca 2013 r. ten sam nauczyciel złożył do dyrektora wniosek o ocenę pracy. Pragnę nadmienić, że ten nauczyciel jest też zatrudniony w szkole publicznej, która jest jego szkołą macierzystą. Pytania: 1.) Czy dyrektor musi wystawić taką ocenę? 2.) W jakim terminie? (wiem, że obowiązuje termin 3 miesięcy, ale czy nie przedłuża się go o okres ustawowych wakacji/ferii?). 3)Czy w świetle nowych przepisów ocena ma mieć charakter opisowy, czy też jak dawniej przyznaje się nauczycielom ocenę wyróżniającą, szczególnie wyr. etc...?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak obliczyć ilość godzin do dyspozycji dyrektora uwzględniając zapis rozporządzenia: Rozporządzenia MEN z dnia 2lutego 2012 w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. W załączniku nr 3 ust.3 zawiera algorytm obliczenia wymiaru godzin do dyspozycji dyrektora. praktyczne zastosowanie tego algorytmu budzi wiele wątpliwości wśród dyrektorów szkół, szczególnie zapis:" faktyczną liczbę tygodni" nie jest jednoznaczny. Firmy szkoleniowe traktują faktyczną liczbę tygodni różnie, np 32? Proszę o wyjaśnienie. Z poważaniem - Elżbieta Smyk
- W dniu 2 lutego 2017 r. wpłynęło do przedszkola niepublicznego pismo z UM odnośnie przeliczenia dotacji za 2016 r. i informacja o zmniejszeniu jednostkowej kwoty dotacji za 2016 rok. W związku z tym UM prosi o przekazanie zwrotu wskazanej w piśmie kwoty przez przedszkole na konto UM w terminie 14 dni. Mam pytanie czy UM może żądać zwrotu w 2017 r za rok 2016 ?,Czy może to się odbywać na zasadzie zwykłego pisma - czy nie powinna to być decyzja? Pismo nie jest podparte żadnymi przepisami ani wyliczeniami skąd wzięła się ta różnica. Jeśli wpłacę żądaną kwotę (bojąc się naliczania odsetek) to czy będę mogła w przyszłości żądać jej zwrotu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy się "13" nauczycielowi zatrudnionemu w placówce nieferyjnej w wymiarze 2/18 od dnia 22 września 2009 do 25 czerwca 2010?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe