Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak obliczyć ilość godzin do dyspozycji dyrektora uwzględniając zapis rozporządzenia: Rozporządzenia MEN z dnia 2lutego 2012 w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych. W załączniku nr 3 ust.3 zawiera algorytm obliczenia wymiaru godzin do dyspozycji dyrektora. praktyczne zastosowanie tego algorytmu budzi wiele wątpliwości wśród dyrektorów szkół, szczególnie zapis:" faktyczną liczbę tygodni" nie jest jednoznaczny. Firmy szkoleniowe traktują faktyczną liczbę tygodni różnie, np 32? Proszę o wyjaśnienie. Z poważaniem - Elżbieta Smyk
Załącznik nr 3 do Rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:
3. Wymiar godzin do dyspozycji dyrektora szkoły, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 5
lit. a rozporządzenia, stanowi różnicę między:
1) sumą godzin wynikającą z pomnożenia tygodniowych wymiarów godzin określonych w ust. 2 pkt 1 przez faktyczną liczbę tygodni, w których odbywają się obowiązkowe zajęcia edukacyjne w kolejnych latach szkolnych,
a
2) sumą godzin określonych w ust. 1 pkt 1.
- suma godzin wynikająca z pomnożenia tygodniowych wymiarów godzin: 90
- faktyczna liczba tygodni: trzeba obliczyć, odliczając od wszystkich tygodni w roku szkolnym dni wolne i święta; średnio jest to 35/36 tygodni
- suma godzin określonych w ust. 1 pkt 1: 2825
90 x 35 tygodni = 3150
3150 - 2825 = 325
Licząc w ten sposób wyjdzie tych godzin ok. 3 na rok (a jest to wzór wyliczenia podany przez MEN). W rzeczywistości dyrektor ma do dyspozycji w trzyletnim cyklu kształcenia tylko 2 dodatkowe godziny.
"Stare" godziny dyrektorskie zniknęły z ramówki, w zamian dodano te 2 dodatkowe godziny potrzebne na zrealizowanie podstawy programowej:
- Minimalna liczba godzin na zajęcia obowiązkowe nie uległa zmianie i wynosi 2825.
- Tygodniowy wymiar tych godzin dzielony jest przez 32 (według ustawodawcy tyle czasu wystarczy na zrealizowanie podstawy programowej), co daje 88 godzin tygodniowo (cały czas w trzyletnim cyklu).
- W nowym rozporządzeniu określono tygodniowe liczby godzin na 29, 30 i 31, co w sumie daje 90. Różnica między 90 a 88 daje te 2 godziny dodatkowe przeznaczone dowolnie na obowiązkowe zajęcia z ramówki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
-
Szkolny plan nauczania dla klas 1–3 szkoły podstawowej
Liczba stron w dokumencie: 1
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie sprawozdania dyrektor szkoły powinien przekazywać organowi prowadzącemu i w jakich terminach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel w szkole podstawowej ogólnodostępnej na podstawie przedstawionych poniżej ukończonych studiów posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych?
A co jeśli nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje: czy prowadzi ten rodzaj zajęć specjalistycznych u uczniami tylko w zakresie pierwszego etapu edukacyjnego?
Kwalifikacje nauczyciela:
• Dyplom ukończenia studiów magisterskich – Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną (2001 r.) (brak suplementu; na podstawie indeksu – 20 godz. – Terapii pedagogicznej);
• Ukończone Studia Podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika – 2003 r.).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy klasa technikum odbywająca zajęcia praktyczne w warsztatach szkolnych, złożona z uczniów z których część uczy się zawodu geodeta a część zawodu logistyk jest oddziałem wielozawodowym w świetle przepisów prawa oświatowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo.
Proszę o informację czy między radą klasyfikacyjną ( tu w rozumieniu rady na której odczytywane są przez wychowawców protokoły, omawianie ocen)a zatwierdzeniem wyników klasyfikacji musi upłynąć jakiś czas. Do tej pory zatwierdzaliśmy wyniki po tygodniu na radzie podsumowującej półrocze.
Pozdrawiam
Anna Lewandowska
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej bibliotekarz wypowiedział umowę z dniem 1 września. Obecnie dyrektor i bibliotekarz realizuje 5/30 godz. biblioteki. Na jakich zasadach dyrektor może się starać o godziny ponadwymiarowe lub zastępcze tj. 12/30.Obecnie w szkole nie ma nauczyciela z kwalifikacjami, bo jest na urlopie macierzyńskim oraz nikt nie zgłosił się do pracy pomimo informacji na stronie KO. Poproszę o poradę i podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe