Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy opinia o potrzebie wczesnego wspomagania dziecka wystarczy do odroczenia od obowiązku szkolnego dziecka sześcioletniego, czy musi być opinia z poradni stwierdzająca brak gotowości szkolnej?
Do odroczenia obowiązku szkolnego dziecka sześcioletniego potrzebna jest opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej stwierdzająca brak gotowości szkolnej dziecka.
Niezbędna jest opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej
W sprawie odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego przez dziecko sześcioletnie niezbędna jest opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej. Opinia jest wydawana w konkretnej sprawie.
Decyzję podejmuje dyrektor szkoły podstawowej, w obwodzie której mieszka dziecko
Na podstawie art. 16 ust. 3-4 ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz art. 104 § 1 i art. 107 Kodeksu postępowania administracyjnego, dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której mieszka dziecko, na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) i po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, podejmuje decyzję odraczającą obowiązek szkolny, który nie powstanie pomimo ukończenia przez dziecko wymaganego wieku.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest gdzieś zapisane w jaki sposób zaznaczać nieobecność uczniów w dziennikach lekcyjnych? W poprzedniej szkole wstawialiśmy kreskę poziomą, gdy kogoś nie było. W tej, w której zaczynam pracę należy wpisywać "o" u osób obecnych. Czy szkoła może przyjąć dobrowolną technikę zaznaczania obecności i nieobecności uczniów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- IPET dla dziecka 4-letnie wspomaganie wczesnoszkolne w normie intelektualnej. Niedorozwój kończyn górnych i dolnych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chyba nie do końca się rozumiemy. Na tym samym oddziale jest jeszcze czworo dzieci z orzeczeniami. Zatem oligofrenopedagog jest nakierowany na całą piątkę. Stąd - aby dosłownie wykonać orzeczenie - musielibyśmy na tym samym oddziale zatrudnić jeszcze jednego oigofrenopedagoga /a dalej - przy kolejnym takim orzeczeniu następnego, etc/. Czy zatem obok już pracującego, osobą ukierunkowaną wyłącznie na wskazane dziecko może być osoba na stanowisku pomocy nauczyciela lub asystenta dziecka niepełnosprawnego /nawet ewentualnie bez przygotowania pedagogicznego, a z przygotowaniem medycznym/?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie pensum powinien realizować nauczyciel w grupie dzieci, która liczy: szesnaścioro dzieci 6-letnich + pięcioro dzieci 5-letnich? 22 godziny pensum czy 25 godzin, zgodnie z uchwałą organu prowadzącego, która mówi, że nauczyciel pracujący z dziećmi 5-letnimi i młodszymi realizuje 25 godzinne pensum?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno wyglądać dokumentowanie alternatywnej formy wychowania fizycznego? Czy należy te godziny wpisywać do dziennika lekcyjnego, czy też dokumentować te zajęcia inaczej, np. w dzienniku zajęć dodatkowych? Nasi uczniowie realizują zajęcia w-f wg schematu 3 + 1 (3 obow. + 1 altern.)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe