Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy od września 2019 r. mogę przenieść nauczycielkę świetlicy w stan nieczynny? W skład Zespołu wchodzi liceum ogólnokształcące i wygaszane gimnazjum. Dla nauczycielki dotychczasowej świetlicy nie będę miała żadnych godzin w liceum gdyż od września 2019 r. nie będzie już świetlicy. Czy mogę przenieść ją w stan nieczynny?
Jeżeli nauczyciel zatrudniony w zespole szkół ma określone w akcie mianowania/umowie o pracę, że pracuje w gimnazjum, to w związku z wygaszeniem szkoły rozwiązuje się z nim stosunek pracy na podstawie art. 226 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, który nie przewiduje już przeniesienia w stan nieczynny. Zgodnie z jego brzmieniem w roku szkolnym 2018/2019 z nauczycielami gimnazjów prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, zatrudnionymi na podstawie mianowania lub umowy o pracę na czas nieokreślony, których dalsze zatrudnienie nie jest możliwe ze względu na zmiany organizacyjne powodujące wygaszenie kształcenia w gimnazjum, rozwiązuje się stosunek pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor szkoły, w związku z brakiem możliwości zatrudnienia w pełnym wymiarze, ograniczył w roku szkolnym 2021/2022 etat nauczyciela zatrudnionego na podstawie mianowania, do wymiaru 0,5. W roku szkolnym 2022/2023 planowane jest również ograniczenie etatu do wymiaru 0,5. Nauczyciel w styczniu 2022 r. skończył 61 lat. Czy z uwagi na ochronę emerytalną możliwe jest ograniczenie etatu? Czy w przypadku odmowy wydania zgody ze strony nauczyciela na ograniczenie etatu konieczne będzie rozwiązanie stosunku pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany zatrudniony w naszej szkole w niepełnym wymiarze od 01.09.2006 r. do nadal, wskazał nasza szkołę jako drugi zakład pracy. Podstawowym zatrudnieniem była praca jako nauczyciel w innej szkole od 01.01.1998 r. W dniu 16.04.2018 r. przedstawiła świadectwo pracy , że z dniem 31.12.2014 r. rozwiązała umowę o pracę w podstawowym miejscu pracy. W naszej szkole do tej pory wysługę miała liczoną tylko z stażu pracy w naszej szkole tj. 11 lat pracy. Proszę o odpowiedź jaki staż pracy powinna na dzień dzisiejszy mieć nauczycielka i od kiedy jeżeli będzie zmiana wysługi lat należy Pani wyrównać.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu na czas nieokreślony należy się „13” i z jakiego okresu należy ją wyliczyć?. Sytuacja nauczyciela w 2018 r.: 01.01.do 5.02.2018 praca w pełnym etacie; 06.02. – 06.03. 2018 zwolnienie lekarskie; 07.03. – 24.07.2018 urlop macierzyński; 25.07. – 04.12.2018 r. urlop rodzicielski; 5.12.2018 – 03.06.2019 łączenie urlopu rodzicielskiego z pracą na ½ etatu.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W materiałach na stronie jest "Przykładowy Regulamin wynagradzania w szkole niepublicznej prowadzonej przez stowarzyszenie". Czy w szkole publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie takie zapisy również mogą obowiązywać. Proszę o podstawę prawną.
- O dnia 1.09.2011 r. zaszła konieczność zmiany wymiaru etatu pedagoga szkolnego. Pani Pedagog od dnia 15.11.2010 r.przebywała na zwolnieniu lekarskim,następnie urlopie macierzyńskim i wypoczynkowym (nie było możliwości wręczenia wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy) powróciła do pracy dnia 5.01.2012 r.,Kiedy należy wręczyć wypowiedzenie warunków pracy w części dotyczącej wymiaru etatu z 3/4 na 1/2 ? Czy można już teraz i po trzymiesięcznym okresie wypowiedzenia będzie obowiązywał nowy wymiar ? Czy dopiero w maju i zmiana wymiaru etatu od nowego roku szkolnego? Szkoła jest placówką feryjną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe