Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielowi, który nabył prawa emerytalne można wypłacić odprawę emerytalną w wysokości 6-miesięcznego wynagrodzenia w związku z koniecznością zwolnienia tego n-la ze względu na zmniejszającą się ilość oddziałów spowodowaną reformą edukacji?
Nauczycielowi, który przechodzi na emeryturę przysługuje odprawa emerytalna (2- lub 3-miesięczna, w zależności od nauczycielskiego stażu pracy). W związku ze zwolnieniem nauczyciela z przyczyn organizacyjnych (brak godzin), nauczycielowi przysługuje dodatkowo odprawa z tytułu zwolnienia: nauczyciel zatrudniony przez mianowanie - 6-miesięczna, nauczyciel zatrudniony na podstawie umowy o pracę - odprawa na podstawie przepisów ustawy z dnia 13.03.2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem magistrem edukacji wczesnoszkolnej. Ukończyłam kurs kwalifikacyjny z zakresu oliogofrenopedagogiki i kurs kwalifikacyjny z zarządzania oświatą. Od czterech lat jestem wicedyrektorem w zespole szkół. Czy z takimi kwalifikacjami mogę ubiegać się o stanowisko dyrektora w zespole szkół (szkoła podstawowa i gimnazjum).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik samorządowy z dniem 30.09.2020 r. przechodzi na emeryturę. Na dzień 30 .09.2020 r. posiadał będzie 39 letni staż pracy. W naszej placówce przepracuje 16 lat i 4 miesiące. Jaka odprawa emerytalna przysługuje pracownikowi?
Dnia 22.08.2021 r. pracownik przepracowałby 40 lat pracy. Czy w dniu 30.09.2020 (zakończenie umowy w związku z przejściem na emeryturę) należy pracownikowi wypłacić nagrodę jubileuszową (rok wcześniej)? Jakie przepisy to regulują?
Czy po rozwiązaniu umowy w związku z przejściem na emeryturę można z tym pracownikiem zawrzeć ponownie umowę o pracę. Czy powinna być jakaś przerwa pomiędzy zakończeniem umowy a zawarciem nowej?
Czy jeśli pracownik zostanie ponownie zatrudniony należy mu doliczyć dodatek za wysługę (taki jaki posiadał) czy musi sobie go wypracować od początku?
Jakie są zasady przydzielenia wymiaru urlopu do nowego stosunku pracy naliczamy mu z wymiaru 20 dni czy 26 dni?
Jakie stosuje się praktyki przy zatrudnianiu emeryta?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ZFŚS. W regulaminie istnieją tzw. widełki do przyznania kwoty zapomogi. Czy pracownicy szkoły, wypełniając taki wniosek, muszą wpisywać dokładna kwotę dochodu, czy mogą posłużyć się zapisem np. od 1501 zł do 2500 zł.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ponowne zatrudnienie pracownika. Pracownik, z którym stosunek pracy ustał w marcu 2018 r. zostanie ponownie zatrudniony w kwietniu 2019 r. Czy w tej sytuacji należy "przywrócić" i kontynuować prowadzenie jego teczki osobowej akt (mimo, iż w momencie zakończenia stosunku pracy z obowiązujących wówczas przepisów wynikał obowiązek archiwizowania akt przez okres 50 lat, a od 01.01.2019 okres ten wynosi 10 lat) i CAŁOŚĆ dokumentacji po ustaniu stosunku pracy i upływie 10 lat przekazać pracownikowi (jeśli zechce odebrać swoje dokumenty pracownicze i akta)? Czy w takim przypadku należy założyć nową teczkę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o poradę prawną: Co powinien zrobić dyrektor szkoły, jeśli podpisał umowę z portalem internetowym, który podał informację na swojej stronie internetowej, że zespół ekspertów będzie na bieżąco odpowiadał na pytania i problemy, a rzeczywistość jest taka, że na niektóre pytania od ponad miesiąca nie ma odpowiedzi, a w przypadku wielu problemów wspomniany zespół odpowiada na pytania , których nie było w przedstawionym problemie, albo podaje sprzeczne wyjaśnienia?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe