Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciele klas II,III, V, VI, II gim, III gim realizujący starą podstawę programową nadal rozliczają realizację podstawy programowej/ godzinowo/?
Tak, ponieważ realizacja „starej” podstawy programowej jest obowiązująca w tych klasach. Dyrektor przedszkola lub szkoły jest odpowiedzialny za uwzględnienie w zestawie programów wychowania przedszkolnego i szkolnym zestawie programów nauczania całości odpowiednio podstawy programowej wychowania przedszkolnego lub podstawy programowej kształcenia ogólnego ustalonej dla danego etapu edukacyjnego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – także całości podstawy programowej kształcenia w zawodach, w których kształci szkoła.
Podstawa prawna: USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty art. 22a ust. 7.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej. Od 25 marca br. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Moje wątpliwości dotyczą dwóch paragrafów:
§ 1, podpunkt 3) dyrektor ustala, we współpracy z nauczycielami, tygodniowy zakres treści nauczania ….
oraz
§7.1. i 2. -zajęcia realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość …, nauczyciel realizuje w ramach obowiązującego go przed dniem wejścia w życie rozporządzenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych …
Moje pytania:
1. Czy dyrektor może, w kontekście tych dwóch wyżej wymienionych paragrafów, zmniejszyć nauczycielowi tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych (np. z 18 na 16 godzin w tygodniu pracy zdalnej z uczniem) w celu równomiernego obciążenia uczniów nauką zdalną w poszczególnych dniach tygodnia, od 25 marca do 10 kwietnia i dłużej , jeśli minister przedłuży czas zdalnego nauczania ?
2. Czy nauczyciele powinni zapisywać w dzienniku elektronicznym tylko te tematy, które realizują wg zmodyfikowanego (skróconego ilościowo na dany tydzień) planu nauczania od 25 marca do 10 kwietnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zespole szkół dla młodzieży w uczą się w technikum uczniowie na podbudowie gimnazjum oraz na podbudowie szkoły podstawowej. Aktualnie obowiązują trzy rozporządzenia:
a) rozporządzenie MEN z 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkole publicznej;
b) rozporządzenie MEN z dnia 3 grudnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych;
c) rozporządzenie MEN z 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Rozumiem, że rozporządzenie z 2015 r. obowiązuje uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie gimnazjum. Które rozporządzenie dotyczy uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wrócił z rocznego urlopu zdrowotnego do pracy po czym wystąpił do dyrektora z prośbą o dokonanie oceny pracy. Ostatnia ocena pracy miała miejsce w 2010 roku. Czy dyrektor powinien dokonać oceny nauczycielowi, który wrócił z urlopu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor po zapoznaniu nauczyciela z projektem oceny pracy i otrzymaniu od niego uwag na piśmie (korzystnych dla nauczyciela) może jednocześnie wprowadzić także poprawki ze swojej strony (fakty, których nie ujął w pierwszym projekcie -niekorzystne dla nauczyciela) i po tych poprawkach wystawić kartę oceny. Czy też powinien zrobić drugi projekt, zapoznać go z nim nauczyciela, dać ponowną możliwość słownej i pisemnej ingerencji i dopiero karta oceny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który uczy przedmiotu wiedza o kulturze w szkole ponadginazjalnej. Czy może to być polonista lub historyk?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe