Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel stażysta ubiegający się o awans na stanowisko nauczyciela kontraktowego powinien przygotowywać się do zajęć na piśmie tzw. konspekty zajęć ?
Przepisy prawa nie regulują tych kwestii.
Określanie sposobu i form potwierdzenia przygotowania się nauczyciela do zajęć oraz kontrola w ramach nadzoru pedagogicznego należy do dyrektora. Zatem wymagania tego rodzaju ma prawo stawiać dyrektor sprawujący nadzór pedagogiczny. Poza tym nauczycielowi przydzielono mistrza - opiekuna, z którym powinien zawrzeć kontrakt uszczegółowiający zadania nauczyciela odbywającego staż.
Ponadto w świetle rozporządzenia o awansie zawodowym z 1.12.2004 r. (ze zm.) nauczyciel uczestniczy w lekcji opiekuna oraz opiekun w lekcji stażysty, każde omówienie zajęć powinno mieć formę pisemną, kończyć się wyciąganiem wniosków. Taki sposób pracy ułatwi i umożliwi wystawienie obiektywnej oceny (projektu) przez opiekuna, który pracę nauczyciela będzie poddawać ciągłej obserwacji, analizie (także wsparciu).
Młody nauczyciel powinien umieć nazwać, wskazać, stosować metody, odróżniać od technik oraz form; powinien uczyć się planowania pracy, w tym także racjonalnego planowania każdej lekcji. Również dlatego jest ważne dokumentowanie pracy w formie konspektów lub scenariuszy, które są uproszczeniem tych pierwszych.
Podstawa prawna
1) Rozporządzenie MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego,
2) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracuję w placówce niepublicznej jako dyrektor pedagogiczny i nauczyciel jednocześnie. Placówką kieruje dyrektor zarządzający (organ prowadzący - osoba fizyczna). Czy mogę rozpocząć w tej placówce awans zawodowy na nauczyciela mianowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór Aktu nadania awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego dla nauczyciela - logopedy.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli 1 września 2018 r. był sobotą, to czy nauczyciel mógł rozpocząć awans zawodowy na nauczyciela kontraktowego od tego dnia? Czy musiał rozpocząć od 3 września, czyli poniedziałek?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty musi złożyć dyrektor placówki ubiegając się o nauczyciela dyplomowanego? Głównie dotyczy to oceny pracy- czy powinien mieć ocenę pracy (dyrektora) dokonaną przez organ prowadzący i kuratorium, czy wystarczy aktualna ocena pracy (nauczyciela) wydana przez poprzedniego dyrektora placówki?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony w dwóch szkołach po 9/18 etatu. Czy w obydwu szkołach dyrektorzy powinni wystawić ocenę dorobku i wydać zaświadczenie o zatrudnieniu?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe