Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel przedszkola musi dokonywać samooceny? Ile razy w roku?
Taki obowiązek nauczyciela nie wynika z przepisów KN, ani UoSO. Natomiast może go wprowadzać statut przedszkola (art. 60 ust. 1 pkt 5 KN) lub plan nadzoru pedagogicznego (§ 25 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, Dz.U. z 2015 r., poz. 1270), zaś te regulacje jednocześnie określają zasady dokonywania i terminy samooceny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzice dziecka ur. w 2010 r. wracający z zagranicy zwrócili się z prośbą o zapisanie dziecka do szkoły podstawowej. Obecnie uczęszcza do 3 klasy szkoły angielskiej i 2 polskiej sobotniej szkoły. Do której klasy powinien być zapisany? Znam treść rozporządzenia dot. powracających z zagranicy, ale niepokoi mnie wiek ucznia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczestnicząc w pewnym szkoleniu , otrzymałam informację ,że do końca września 2017r. trzeba opracować programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami. W placówce niepublicznej, nasi uczniowie z w/w niepełnosprawnością maja opracowane indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne na etap edukacyjny, a wychowankowie z głęboką niepełnosprawnością na okres 5 lat, czyli na czas ważności orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zespołowych. Czy wobec tego nasi uczniowie muszą mieć opracowane , nowe indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne i rewalidacyjno-wychowawcze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy można nagrywać rady pedagogiczne twierdząc, że protokolant nie zapisał dokładnie. Nie ma tego zapisanego w regulaminie, polityka bezpieczeństwa nie zawiera takich zapisów. Jak to się ma do przetwarzania danych i zapisów protokołów w świetle prawa.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Niepromowanie ucznia klasy I do klasy II.
Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie w stopniu lekkim. Powtarzał już oddział przedszkolny (w innej placówce), mimo tego, w opinii uczących go wówczas wychowawców, i tak nie uzyskał gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. W r.sz. 2018/2019 uczęszczał do klasy I integracyjnej w naszej szkole, gdzie objęty został zindywidualizowaną ścieżką kształcenia ( 6 godz. zajęć indywidualnych), jak również pomocą psychologiczno – pedagogiczną (terapia SI, terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze). Niestety w opinii uczących go nauczycieli i specjalistów uczeń nie opanował wymagań edukacyjnych przewidzianych dla klasy pierwszej.
Rodzice chłopca na bieżąco w ostatnim roku szkolnym informowani byli o trudnościach edukacyjnych ich dziecka. Na miesiąc przez radą klasyfikacyjną otrzymali informację o zagrożeniu brakiem promocji do klasy II. W dniu 12 czerwca b.r. na wniosek wychowawcy, decyzją Rady Pedagogicznej, chłopiec nie otrzymał promocji. Przed podjęciem uchwały Rada Pedagogiczna została zapoznana z uzasadnieniem wniosku oraz opinią rodziców, którzy nie wyrazili zgody na pozostawienie dziecka w klasie I.
Po zakończeniu r. sz. do Dyrektora szkoły wpłynęło pismo rodziców, w którym składają oficjalne odwołanie od decyzji Rady Pedagogicznej, powołując się na art. 44o pkt 1-2 ustawy o systemie oświaty.
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że stanowisko kuratorium oświaty przekazane w rozmowie tel. dyrektorowi szkoły jest jednoznaczne: uczeń na opanowanie treści wynikających z podstawy programowej ma 3 lata.
Pytanie brzmi: czy dyrektor może zmienić zdanie, podważyć uchwałę Rady? A rodzice – czy mogą odwołać się od przedmiotowej decyzji Rady? Jak w tej sytuacji my jako placówka powinniśmy postąpić i jakie mamy możliwości?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przy ilu oddziałach można utworzyć stanowisko wicedyrektora w szkole podstawowej? Czy prawdą jest, że już przy 10?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe