Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel pracujący w pełnym wymiarze godzin ma obowiązek prowadzenia w ramach czterdziestki dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych zaleconych uczniowi przez poradnię? Czy pedagog szkolny może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach etatu?
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne są zajęciami z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej i nie mogą być prowadzone w ramach godzin z art. 42 ust. 2 pkt. 2 Karty Nauczyciela. Wynika to z ust. 2d tego artykułu. Są to więc zajęcia płatne, które może prowadzić terapeuta pedagogiczny (§ 27 Rozporzązenia MEN z dnia 09.08.2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o wyjaśnienie, jak powinna wyglądać umowa z nauczycielem zatrudnionym w Zespole Szkół i w jaki sposób dokonać zmian w zawartych wcześniej umowach.
W 1999r. zostało utworzone Gimnazjum Publiczne ; w zawartych wtedy pomiędzy Dyrektorem Gimnazjum a nauczycielami umowach o pracę jako miejsce wykonywania pracy wskazano Gimnazjum Publiczne. W 2005r. został utworzony Zespół Szkół Samorządowych, w skład którego weszło Gimnazjum Publiczne oraz nowo powstałe Liceum Ogólnokształcące.
Umowy z nauczycielami z tego okresu były zawierane przez dyrektora ZSS, a jako miejsce wykonywania pracy wskazywano:
1) Gimnazjum Publiczne w ZSS
lub
2) LO w ZSS
lub
3) Gimnazjum Publiczne i LO w ZSS.
W 2011r. do ZSS zostało włączone nowo utworzone Technikum, w związku z czym zmieniła się treść umów z niektórymi nauczycielami w zakresie miejsca wykonywania pracy.
Obecnie gimnazjum jest wygaszane i chcemy uporządkować umowy, gdyż konieczne będzie zwolnienie niektórych nauczycieli. W jaki sposób powinniśmy to zrobić, uwzględniając fakt, że nauczyciele wykonują pracę:
4) Tylko w jednym typie szkoły, wchodzącej w skład ZSS
5) W dwóch typach szkół, wchodzący w skład ZSS
6) W trzech typach szkół, wchodzących w skład ZSS
Czy wykazywać w umowie liczbę godzin, realizowanych w każdej ze szkół ( ta liczba zmienia się nawet w ciągu roku szkolnego?)
Sporządzić aneks do umowy czy zawrzeć nową jeśli nauczyciel ma umowę zawartą np. z dyrektorem Gimnazjum Publicznego, a obecnie jest to Dyrektor ZSS?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam
W szkole nastąpiła częściowa likwidacja. Zwolniono nauczycielkę, która nabyła prawo do wcześniejszej emerytury bez względu na wiek, czyli spełniła wymóg 30 lat pracy do 31 grudnia 2008r. Nauczycielka ma 52 lata chce pracować dalej twierdząc, że ma ochronę przedemerytalną. Odwołała się do sądu. Czy rzeczywiście nauczycielka, mając nabyte prawo może korzystać z ochrony przedemerytalnej i nie można jej zwolnić? Proszę o szybką odpowiedź
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie kwalifikacji tzn. W 2007 roku Pani X ukończyła Politechnikę Śląska - więc posiada tytuł magistra inżyniera. Natomiast w tym roku skończyła studia pedagogiczne licencjackie niestacjonarne - wychowanie wczesnoszkolne i przedszkolne. Oczywiście uprawnienia do nauczania w przedszkolu zdobyła po obronie pracy licencjackiej, jednak chciałabym wiedzieć czy można ją zakwalifikować do osób posiadających uprawnienia z tytułem magistra czy bez? Chodzi mi dokładnie czy tytuł magistra - licząc do awansu zawodowego - można liczyć ten z Politechniki - czy musi być uzyskany dokładnie tytuł magistra pedagogiki?? (biorąc pod uwagę tabelę nie jest to określone).
- Czy wychowanie fizyczne na I etapie edukacyjnym mogę wydzielić i przyznać nauczycielowi wychowania fizycznego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie sposobu wyliczenia absencji nauczyciela, który korzysta z opieki nad dzieckiem art.188 K.P. i urlopu bezpłatnego.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe