Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym, ukończył studia podyplomowe na kierunku pedagogika specjana oraz terapia pedagogiczna (kierunki zgodne z prowadzonymi zajęciami) posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego w oparciu o paragraf 19 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegól. kwalifikacji wymaganych od nauczyciela?
Nauczyciel nie posiada kwalifikacji do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego, ponieważ nie ukończył studiów podyplomowych w zakresie prowadzonych zajęć, czego wymaga § 19 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289 ze zm.). Nauczyciel po pedagogice specjalnej, w zależności od specjalności, ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć przede wszystkim z uczniami z niepełnosprawnościami, z pedagogiki leczniczo-terapeutycznej, edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, czy edukacji włączającej (załącznik nr 3 do rozporządzenia do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Nauki z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450 ze zm.). Po terapii pedagogicznej również nie prowadzi się zajęć jako pedagog szkolny – § 27 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami zebranie Rady Pedagogicznej w dniu np. 27 sierpnia br. może odbyć się w formie zdalnej, czy też koniecznie w formie stacjonarnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy n-l edukacji wczesnoszkolnej może prowadzić zajęcia dodatkowe - korekcyjno -kompensacyjne z uczniem posiadającym opinie z poradni w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czytając rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, znalazłam zapis: § 35. „Przepisów § 22–24 i § 34 nie stosuje się do niepublicznych szkół i placówek”. Czyżby z wyżej wymienionych artykułów wynikało, że w przedszkolu niepublicznym nie muszę m.in. przeprowadzać ewaluacji wewnętrznej, opracowywać na każdy rok szkolny planu nadzoru pedagogicznego, przedstawiać wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego itp.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z nauką zdalną nauczyciel zobowiązany jest do dodatkowego raportowania procesu przebiegu nauczania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien przedstawić dyrektor radzie pedagogicznej teraz na podsumowanie I półrocza?Czy ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe