Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel posiadający tytuł zawodowy licencjata uzyskany na kierunku filologia polska w specjalności nauczycielskiej z oligofrenopedagogiką i tytuł magistra filologi polskiej posiada odpowiednie kwalifikacje do pracy w charakterze nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej? Jakie kwalifikacje są odpowiednie do tego typu pracy?
§ 7. 1. rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r.w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 7 sierpnia 2015 r. poz 1113) mówi, że szkołach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi i szkołach integracyjnych zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Zatem kwalifikacje nauczyciela wspomagającego powinny być dostosowane do potrzeb dzieci, z jakimi będzie pracował.
Moim zdaniem w/w osoba ma wymagane kwalifikacje do bycia nauczycielem wspomagającym w klasie integracyjnej – o ile jest to szkoła podstawowa, i w tej klasie znalazły się dzieci z niepelnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim (rzadziej w stopniu umiarkowanym) wskazanym orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Co do zasady indywidualna ocena kwalifikacji nauczyciela, czyli zbieżności jego wykształcenia z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć oraz wykonywanych zadań, należy do dyrektora szkoły. Dyrektor przy określeniu kwalifikacji nauczyciela powinien przeanalizować orzeczenia dzieci z klasy integracyjnej i na tej podstawie określić swoje wymagania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy art 222 Ustawy Prawo Oświatowe dotyczący dodatkowego zatrudnienia tylko za zgoda dyrektora dotyczy pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych?
- Nauczycielowi grozi zwolnienie z pracy z przyczyn organizacyjnych - art.20 KN. Wiem, że ten nauczyciel może też przejść na emeryturę z art.88 KN. Cy będzie miał prawo do dwóch odpraw - jednej z tytułu zwolnienia z pracy, drugiej emerytalno - rentowej?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie do Państwa z zakresu czasu pracy nauczyciela. Zgodnie z artykułem 42 KN nauczyciel zobowiązany jest do 40 godzinnego tygodnia pracy. Czy mam prawo - w ramach czynności dodatkowych - zatwierdzanych na początku każdego nowego roku szkolnego zlecić prowadzenie 2 godzin zajęć pozalekcyjnych w ramach godzin bezpłatnych lub np prowadzenie 2 godzin zajęć opiekuńczo - wychowawczych na świetlicy? Dodatkowo poza godzinami karcianymi oczywiście
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem gimnazjum. W sierpniu 2016r. wygrałam konkurs na to stanowisko. Teraz nasze gimnazjum ma być włączone do szkoły podstawowej. Rozumiem, że z mocy prawa mam stać się tam wicedyrektorem. Czy mój dodatek funkcyjny i motywacyjny itp. się zmieni? Które z przywilejów dyrektora zachowam?
- Etat pedagoga w szkole publicznej wynosi 20 godzin, świetlicy 26. Czy nauczyciel otrzymał poprawną umowę o pracę: 10/20 + 1,5/26 + 8/18 (rewalidacja) czyli 19,5 godzin zajęć dydaktyczno-wychowawczych tj.etat?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe