Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel po pedagogice opiekuńczo-wychowawczej i oligofrenopedagogice może prowadzić zajęcia wyrównawcze (nie dydaktyczo-wyrównawcze)? Proszę również o informacje jakie inne zajęcia może prowadzić w szkole podstawowej?
Nauczyciel, który ukończył studia z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej może być wychowawcą świetlicy w szkole podstawowej. Mając dodatkowo ukończoną oligofrenopedagogikę, może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe.
W przepisach oświatowych nie istnieje pojęcie zajęć wyrównawczych, a jedynie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
§ 7. 1. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz w formie:
1) klas terapeutycznych;
2) zajęć rozwijających uzdolnienia;
3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych;
6) warsztatów;
7) porad i konsultacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z koniecznością poinformowania pracowników, w terminie do 15 maja 2017 r., o fakcie, iż z dniem 1.09.2017 r. będą zatrudnieni w ośmioletniej szkole podstawowej, mam następujące pytanie: czy informację wręczyć także tym pracownikom, którym umowa (na czas określony) kończy się z dniem 23 czerwca br. lub 31 sierpnia br. (niektórych z nich będziemy zatrudniać od 1 września br.)? Czy lepiej przyjąć zasadę braku informowania pracowników zatrudnionym na czas określony, których stosunek pracy ustaje przed 01.09.2017 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób uzupełnić w aktach osobowych brakującą umowę o pracę na czas nieokreślony? Pracownik ostatni aneks do umowy ma do 31 sierpnia 2002r. Od tego czasu pracuje nadal. Ja jestem dyrektorem od 2 lat. Proszę o wzór.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam następujące pytania względem urlopu wypoczynkowego nauczycieli edukacji przedszkolnej ("zerówka" w szkole podstawowej), którym przysługuje 35 dni urlopu:
1. Jaki wymiar urlopu w danym roku kalendarzowym (w podziale na rok 2017 i 2018) przysługuje nauczycielowi, który rozpoczął w naszej placówce pracę (został zatrudniony) 1.09.2017 na zastępstwo do 17.04.2018?
2. Jaki (i czy w ogóle) wymiar urlopu przysługuje w danym roku kalendarzowym 2017 nauczycielowi, który do 31.08.2017 był kierownikiem świetlicy (wykorzystał urlop zgodnie z art. 64 ust. 1 KN), a od 01.09.2017 jest nauczycielem "zerówki"?
3. Nauczyciel (wspomagający) edukacji przedszkolnej do 31.08.2017 r. wykorzystał urlop w ilości 30 dni. Od 1 września nie jest już nauczycielem edukacji przedszkolnej, a klas I-VII - w tej sytuacji należy wypłacić ekwiwalent za niewykorzystane 5 dni urlopu?
4. Nauczyciel wraca z urlopu uzupełniającego (po urlopie macierzyńskim i rodzicielskim za 2016 rok) 18.04.2018, od 1.09.2018 będzie nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej (kl. I-III) - jaki przysługuje mu wymiar urlopu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel był zatrudniony na zastępstwo od 1 września 2015 do czasu powrotu nauczyciela przebywającego na zwolnieniu lekarskim do dnia 31.01.2016. Od 01.02.2016 chcemy od nowa zatrudnić nauczycielkę na umowę o pracę na czas określony. Czy za okres od września do końca lutego powinnam jej wypłacić ekwiwalent za urlop ze względu na pierwszą umowę ? Czy może urlop wykorzystać podczas drugiej umowy na tym samym stanowisku ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik obsługi szkoły dostarczył zaświadczenie wystawione przez powiatowy urząd pracy potwierdzające odbywanie stażu przez 6 m-cy (na podstawie art. 53 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy). W zaświadczeniu nie ma informacji, że bezrobotny pobierał w tym czasie stypendium z tytułu odbywania stażu.
Czy na podstawie tego dokumentu pracownikowi można zaliczyć okres odbywania stażu do wysługi lat?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe