Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel pedagogiki religijnej (teolog) plus kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki może uczyć innego przedmiotu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim?
Zgodnie z § 15 ust. 1 Rozporządzenia MEN z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych, szkołach podstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w szkołach podstawowych ogólnodostępnych, gimnazjach specjalnych, oddziałach specjalnych w gimnazjach ogólnodostępnych, szkołach ponadpodstawowych specjalnych, oddziałach specjalnych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz specjalnych ośrodkach wychowawczych, dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, szkołach specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, ośrodkach umożliwiających dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizację obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki, a także kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, posiada osoba, która:
1) ukończyła studia wyższe lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, o których mowa w § 3 i § 4, lub
2) ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki, określone w § 3 i § 4, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
Nauczyciel, który posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela religii w danym typie szkoły, po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego w zakresie oligofrenopedagogiki, będzie mógł uczyć religii w danym typie szkoły specjalnej (pkt. 2 powyższego przepisu). Nie posiada on kwalifikacji do nauczania innego przedmiotu zgodnie z § 3 i § 4 Rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Psycholog szkolny X zatrudniony w pełnym wymiarze na podstawie mianowania, w bieżącym roku szkolnym w wyniku ograniczenia pracuje w wymiarze 0,5 etatu tj. 10 godz. tygodniowo i w związku z orzeczeniem o niepełnosprawności korzysta z obniżonego pensum. W związku z przewidywaną długotrwałą nieobecnością drugiego psychologa Y (zatrudnionego również w wymiarze 0,5 etatu, tj. 10 godz. tygodniowo) pojawia się konieczność zapewnienia zastępstwa. Czy można przydzielić godziny nieobecnego psychologa Y w ramach doraźnego zastępstwa 10 godz. tygodniowo do końca zajęć dydaktycznych psychologowi X? Godziny doraźnych zastępstw zostały zdefiniowane odrębnie w stosunku do godzin ponadwymiarowych (art. 35 ust. 2 i 2a Karty Nauczyciela) i nie wpływają na wymiar pensum nauczyciela. Czy dopuszczalną formą jest np. aneks do ograniczenia etatu na okres do końca zajęć dydaktycznych, czy należy wykazywać godziny zastępstwa do wypłaty wynagrodzenia w każdym okresie rozliczeniowym razem z wykazem pozostałych zastępstw doraźnych?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam mam pytanie, czy nauczyciel posiadający kwalifikacje do nauczania biologii może nauczać przyrody w kl IV oraz czy dziecko posiadające orzeczenie o ks zwz na sprzężenie 2 niepełnosprawności ( wykluczając autyzm) może zostać zwolnione z nauczania 2 języka obcego?
- Pracownik przebywa na świadczeniu rehabilitacyjnym udzielonym na okres 5 miesięcy. Kiedy można rozwiązać z tym pracownikiem umowę – w dniu upływu trzech miesięcy świadczenia rehabilitacyjnego czy w dowolny czasie po upływie trzech miesięcy świadczenia rehabilitacyjnego? Czy należy do pracownika wcześniej wysłać informacje o rozwiązaniu umowy w związku z zamiarem zwolnienia na podstawie 53 par.1 pkt 1 KP?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ekwiwalent za urlop. Nauczyciel zatrudniony w placówce feryjnej na czas określony od 1 września 2018 do 25 stycznia 2019 (pierwsza umowa o pracę na stanowisku nauczyciela) w wymiarze 3,33/22. Koniec umowy przypada przed rozpoczęciem ferii zimowych. Za ile dni należny jest pracownikowi ekwiwalent za niewykorzystany urlop wypoczynkowy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel został zatrudniony na czas określony od 01 września 2017 r. do 24 sierpnia 2018 r. Czy przysługuje mu dodatkowe wynagrodzenie roczne /13-stka/ i jak należy ją przeliczyć ?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe