Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel mający dyplom "edukacja wczesnoszkolna z terapią pedagogiczną" ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej w szkole? Czy to jest zgodne z rozporządzeniem z 2017 r. o kwalifikacjach?
Kwalifikacje terapeuty pedagogicznego posiada osoba, która ukończyła studia w zakresie terapii pedagogicznej, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły oraz posiada przygotowanie pedagogiczne – § 22 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289). Nie muszą to być więc studia „na kierunku” terapia pedagogiczna, skoro wystarczające jest ukończenie studiów „w zakresie” terapii pedagogicznej. Specjalność edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną wskazuje na ukończenie studiów „w zakresie” terapii pedagogicznej i możliwość prowadzenia zajęć w szkole podstawowej, jeśli nauczyciel na studiach uzyskał co najmniej tytuł licencjata lub studiował pedagogikę w ww. specjalności (§ 4 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 w zw. z § 22 ust. 1 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W kwietniu 2013r. uczeń klasy III naszej szkoły uległ poważnemu wypadkowi samochodowemu. Z końcem roku szkolnego został klasyfikowany i promowany do klasy IV. Uczeń do dnia dzisiejszego przebywa w Klinice Budzik. Pod koniec września rodzic dostarczył zaświadczenie z kliniki, że syn jest ich pacjentem. Dopiero 16.12.2013r. otrzymaliśmy informację ze szkoły specjalnej w W-ie, że uczeń spełnia tam obowiązek szkolny i jest objęty indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi w roku szkolnym 2013/2014. W związku z tym, czy mamy klasyfikować ucznia za pierwsze półrocze (taką informację uzyskałam z kuratorium) z adnotacją, że spełnia obowiązek w innej szkole, czy należy skreślić go z listy uczniów klasy IV (do momentu, gdy ponownie będzie mógł uczęszczać do naszej szkoły? Czy też należy dalej traktować go jako naszego ucznia, usprawiedliwiać nieobecności. Co wtedy będzie na koniec roku szkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka ukończyła studia na kierunku pedagogika, specjalność: edukacja wczesnoszkolna z przedszkolną z językiem angielskim. W suplemencie napisano: „Absolwent potrafi posługiwać się językiem angielskim, używając wymowy przystępnej i zrozumiałej dla odbiorcy. Sprawnie posługuje się czterema umiejętnościami językowymi (czytania, pisania, mówienia i słuchania). Umiejętności te pozwalają na wykorzystanie języka angielskiego w procesie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiada również stosowną wiedzę merytoryczną, która ułatwia odpowiedni dobór celów i metod nauczania języka angielskiego w młodszych klasach szkoły podstawowej i przedszkolu”. Nauczycielka nie posiada certyfikatu podstawowej znajomości języka angielskiego. Czy ma kwalifikacje do nauczania języka angielskiego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam. W jaki sposób szkoła powinna odpowiedzieć na wniosek, np z sądu, o opinię o uczniu? Czy można przekazać taki wniosek do kompetentnej instytucji zewnętrznej? Czy też zwracać się z prośbą do sądu o sprecyzowanie wniosku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice bliźniaczek uczęszczających obecnie do klasy I szkoły podstawowej złożyli wniosek o cofnięcie jednej z dziewczynek do oddziału przedszkolnego. Prośbę motywują dobrem dziecka i opinią nauczycielki. Jakie są procedury i akty prawne, które umożliwiają podjęcie takiej decyzji? Dziewczynka urodziła się 03.09.2009r. Nie posiada badań specjalistycznych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ucznia z opinią o głębokiej dysleksji. Wiem, że uczeń może być zwolniony z drugiego języka obcego. A czy na egzaminie gimnazjalnym może być zwolniony z części rozszerzonej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe