Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel ma prawo odmówić przydzielonego zastępstwa doraźnego i płatnego (za nieobecnego nauczyciela) w czasie, gdy ma tzw. "okienko"?
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215, dyrektor jest przełożonym służbowym nauczyciela i w ramach tych kompetencji decyduje jednostronnie o przydzieleniu nauczycielowi doraźnych zastępstw , o których mowa w art. 35 ust. 2a KN oraz o terminie ich realizacji (przed, po lub pomiędzy zajęciami dydaktycznymi, w dniu, w którym nauczyciel wykonuje inne zadania i nie prowadzi zajęć dydaktycznych, itp.) bez uzyskania w tym zakresie zgody nauczyciela. Nauczyciel nie jest na podstawie żadnej regulacji uprawniony do odmówienia realizacji takich zajęć z uczniami. Jedynie gdyby przedstawił ważne powody, przemawiające zdaniem nauczyciela za zwolnieniem go z tego obowiązku, dyrektor powinien je rozważyć, natomiast nie musi ich uznać za przemawiające za zwolnieniem z obowiązku realizacji doraźnego zastępstwa, analogicznie jak w przypadku usprawiedliwiania nieobecności w pracy. Jeśli nauczyciel nie zostanie zwolniony z realizacji doraźnego zastępstwa przez dyrektora oraz nie poprowadzi przydzielonych zajęć, naraża się na odpowiedzialność dyscyplinarną za naruszenie podstawowego obowiązku służbowego, jakim jest realizowanie zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych (art. 6 pkt 1 i art. 75 ust. 1 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczen z przedmiotu ma 2 oceny cząstkowe, ale nieobecności ucznia na zajęciach przekraczają 60%. Czy uczeń ma być nieklasyfikowany z tego przedmiotu? Jeśli tak, to czy uczeń musi zdawać egzamin klasyfikacyjny po I semestrze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy w zasadniczej szkole zawodowej na świadectwie umieszczamy ocenę z praktycznej nauki zawodu od pracodawcy?
2.Co piszemy na świadectwie w przypadku kiedy uczeń w I Semestrze miał ocenę z wych. fizycznego, a w kwietniu otrzymał zwolnienie do końca roku szkolnego ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia logopedyczne dla dzieci z 5 -godzinnego oddziału przedszkolnego przy SP mogą być organizowane w czasie trwania zajęć, czy powinny one odbywać się w czasie swobodnej zabawy bądź po zajęciach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w konstrukcji narzędzi badawczych w zakresie ewaluacji wewnętrznej:
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, w szczególności:
Na 1-wszym etapie edukacji:
1) doświadczenia poprzez zabawę, wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację, przeprowadzanie badań, rozwiązywanie problemów
w zakresie adekwatnym do możliwości i potrzeb rozwojowych na danym etapie oraz z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego dziecka,
2) umiejętności dostrzegania środowiska przyrodniczego i jego eksplorację, poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego, poznanie wartości i norm, których źródłem jest zdrowy ekosystem, oraz zachowań wynikających z tych wartości, a także odkrycia przez dziecko siebie jako istotnego integralnego podmiotu tego środowiska,
Na 2-im etapie edukacji w zakresie przedmiotów przyrodniczych:
1) umiejętności planowania doświadczeń, czynnego badania, obserwacji oraz prowadzenie eksperymentów uczniowskich z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wyciągania wniosków i komunikowanie się z innymi w ramach prowadzonych projektów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń 16 - letni śródrocznie nieklasyfikowany w OHP wraca do swojej szkoły obwodowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe