Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który nie ma ukończonych studiów wyższych z zakresu pedagogiki (ma magistra z zarządzania) a ukończył studia podyplomowe z zakresu: 1.Terapia pedagogiczna i rewalidacja 2.Wychowanie przedszkolne 3.Zarządzanie oświatą 4.Oligofrenopedagogikę - może prowadzić zajęcia w ramach WWR i rewalidację? Kwalifikacje pedagogiczne potwierdzone są kursem kwalifikacyjnym.
Nauczyciel nie ma kwalifikacji do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zgodnie z § 15 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowe z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która: 1) ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub 2) ukończyła studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub 3) ukończyła jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub 4) ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy określone w § 20 rozporządzenia. Natomiast nauczyciel może prowadzić zajęcia rewalidacyjne na podstawie § 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 pkt 3 ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Czy nauczyciel który ukończył studia na kierunku fizyka w zakresie "dydaktyka i popularyzacja fizyki" może pracować w liceum ? Czy musi posiadać dodatkowe przygotowanie pedagogiczne? Ukończył te studia 30 lat temu, kiedy nie było oddzielnego przygotowania pedagogicznego, ale moim zdaniem dydaktyka była i powinna być nadal czymś, co zastępowało przygotowanie pedagogiczne. 2. Czy dobrze rozumiem § 28 w rozporządzeniu ministra edukacji narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli napisane jest, że nauczyciele zachowują nabyte kwalifikacje. Jeśli mam nauczyciela angielskiego, który ukończył arabistykę i kursy z języka angielskiego, uzyskał dyplomowanie i jest zatrudniony od kilku lat na umowę przez mianowanie. jak rozumiem ma kwalifikacje do nauczania tego przedmiotu (angielskiego).
- Nauczyciel otrzymał w "macierzystej" szkole nagrodę jubileuszową za 30 lat pracy. Czy w szkole, w której zatrudniony jest dodatkowo od 8 lat w wymiarze 5/18 etatu, wcześniej przez kilka lat uzupełniał etat, też powinien otrzymać nagrodę jubileuszową za 30 lat pracy? Obie szkoły są na terenie tej samej gminy.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2017/2018 nauczycielka przebywała na urlopie wychowawczym. Przerwała urlop wychowawczy od dnia 28 marca 2018 r. chciała wrócić do pracy. Dyrekcja wyraziła zgodę. Nauczycielka zamiast wrócić do pracy przedstawiła zwolnienie lekarskie z kodem B. Urodziła w październiku 2018 r. i poszła na roczny macierzyński i rodzicielski.
Ile dni urlopu wypoczynkowego jej przysługuje do wykorzystania po macierzyńskim, a przed wychowawczym?
Czy za okres od 28 marca do 31 sierpnia 2018 r. – 5 miesięcy przysługuje urlop wypoczynkowy w wymiarze 28 dni? Pracownica przebywała cały ten okres na zwolnieniu lekarskim.
Czy za rok szkolny 2018/2019 przysługuje pełne 56 dni? Czyli razem 84 dni urlopu uzupełniającego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel z 40-letnim stażem pracy w arkuszu organizacyjnym na rok 2013/14 ma przydzielone 18 godzin. Dwoje nauczycieli tego samego przedmiotu na rok szkolny 2013/14 ma ograniczenie etatu do 14/18. Jednak w maju nauczyciel, który ma zaplanowane 18 godzin, zdecydował się na odejście na emeryturę. Czy istnieje możliwość zwolnienia nauczyciela z art. 20 ust.2 już po oddaniu arkusza do organu prowadzącego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o radę w związku ze zwolnieniem nauczycieli. W maju wypowiedzenie dostał nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa. Umowa była zawarta na czas nieokreślony na 1/18 – nauczyciel dyplomowany (przyczyna: brak oddziału kl. 8). Jaką podstawę prawną należało umieścić – art. 20 KN, art. 27 KN? Podobna sytuacja z nauczycielem kontraktowym zatrudnionym na 4/18. Z racji braku klasy 8 nauczycielka poprosiła, aby nie umieszczać jej w arkuszu – zrezygnowała z pracy. Umowa była zawarta na czas nieokreślony. Jaka odprawa przysługuje tym nauczycielom i na podstawie czego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe