Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który ma studia podyplomowe z informatyki może odmówić nauczania tego przedmiotu? Chodzi zarówno o przypadek , kiedy nauczyciel ma pełny etat swojego podstawowego przedmiotu jak i wtedy kiedy uzupełnia etat kilkoma godzinami informatyki.
Nie, nauczyciel ma obowiązek realizować zadania przyznane przez dyrektora w ramach swoich kwalifikacji. Inną kwestią jest przydzielenie godzin ponadwymiarowych.Liczba godzin ponadwymiarowych nie może przekroczyć ¼ obowiązkowego wymiaru godzin zajęć, chyba że nauczyciel wyrazi na to zgodę.W szczególnych wypadkach, podyktowanych wyłącznie koniecznością realizacji programu nauczania, nauczyciel może być obowiązany do odpłatnej pracy w godzinach ponadwymiarowych zgodnie z posiadaną specjalnością, których liczba nie może przekroczyć 1/4 tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć. Przydzielenie nauczycielowi większej liczby godzin ponadwymiarowych może nastąpić wyłącznie za jego zgodą, jednak w wymiarze nieprzekraczającym 1/2 tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć. 2. Przez godzinę ponadwymiarową rozumie się przydzieloną nauczycielowi godzinę zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych powyżej tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (ze zm.), w szczególności art. 14, art. 35 ust. 1, ust. 2, ust. 2a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w sytuacji gdy liczba dzieci 5 i 6 letnich w oddziale przedszkolnym wynosi 27 należy zatrudnić asystenta nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zatwierdzania i realizacji programu indywidualnego dla uczennicy szczególnie uzdolnionej w kl.1 LO. Uczennica chce uczyć się j, francuskiego, ale grupa językowa, do której została zapisana realizuje program na poziomie podstawowym. Uczennica zrezygnowała z uczęszczania do tej grupy, ale złożyła podanie o program indywidualny. Czy uczennica musi być zapisana do grupy? Czy można ją klasyfikować poza grupa za pomocą egzaminu klasyfikacyjnego i w oparciu o wyniki tegoż wydać zezwolenie na realizację programu, a byćmoże w drugiej klasie toku indywidualnego. Jak dokumentować przebieg nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić z uczniem, który nie otrzymał promocji do kl. II gimnazjum i obecnie uczęszcza do klasy VII szkoły podstawowej? Czy zakładamy nowy arkusz? Jeśli tak to co zrobić z arkuszem z gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty szkoła musi udostępnić rodzicom? Domagają się oni kserokopii wszelkich notatek, zapisków, protokołów oraz informacji o dziecku, które sporządzali nauczyciele i specjaliści na przestrzeni dwóch lat. Wszelkie te notatki (oprócz notatek służbowych np po spotkaniu z rodzicami) służyć mają stworzeniu oficjalnej informacji bądź opinii dotyczącej funkcjonowania ucznia w szkole. Nadmieniam, że na prośbę rodziców została sporządzona przez wychowawcę klasy informacja o postępach w nauce i zachowaniu ucznia oraz informacja na temat zachowania dziecka w świetlicy. Obydwie te informacje otrzymali rodzice w formie pisemnej. Odczytano im także informacje dotyczące zachowania dziecka w świetlicy szkolnej. Domagają się, kolejny raz, kopii tych nieoficjalnych notatek. W praktyce szkolnej często stosuje się "luźne", nieoficjalne zapiski nauczycieli o poszczególnych incydentach oraz zachowaniach uczniów, które później służyć mają opracowaniu oficjalnej opinii, bądź informacji na temat postępów ucznia w nauce i zachowaniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w-f zatrudniony na podstawie mianowania będzie miał zmniejszony etat od 01.09.2014 r. z 18/18 do 12/18. Od 01.09.2014 r. będzie też zatrudniony inny nauczyciel do zajęć w-f (stopień awansu zawodowego nauczyciel kontraktowy) na 14/18 etatu. Czy w związku z tym działanie dyrektora polegające na zmniejszeniu etatu nauczycielowi mianowanemu i zatrudnienie nauczyciela kontraktowego będzie słuszne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe