Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej może odmówić przyjęcia wychowawstwa w klasie I, gdzie ma najwięcej godzin z tą grupą? Dodam, że pozostali nauczyciele w szkole mają już wychowawstwa w innych klasach, poza Panią od języka angielskiego i nauczycielem w-f.
Nauczyciel jest zobowiązany realizować zadania ustawowe oraz statutowe. Jeżeli te, które nakłada dyrektor mieszczą się w wymienionych regulacjach, nauczyciel nie może odmówić ich realizacji. Statut szkoły określa m. in. zakres zadań nauczycieli oraz innych pracowników. Ponadto nauczyciel obowiązany jest: 1) rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szkoły: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę; 2) wspierać każdego ucznia w jego rozwoju; 3) dążyć do pełni własnego rozwoju osobowego; 4) kształcić i wychowywać młodzież w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka; 5) dbać o kształtowanie u uczniów postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela. (ze zm.), w szczególności art. 6 Obowiązki nauczycieli - Rozdział 2 ; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.), w szczególności § 11 w załączniku 2.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- PROSZĘ O PRZYGOTOWANIE UCHWAŁY RADY PEDAGOGICZNEJ ODNOŚNIE STATUTU. PRZEDSZKOLE PUBLICZNE SAMORZĄDOWE.
OPRACOWANO NOWY STATUT.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje jakikolwiek przepis stanowiący jak długo należy przetrzymywać dokumentację rekrutacyjną, związana z naborem do szkoły? Chodzi mi o szkołę dla dorosłych, o ile to w ogóle ma jakieś znaczenie. Chodzi mi o samo zgłoszenie kandydata, ewentualne badania lekarskie, dokumentację z poprzednich etapów edukacji etc.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o odpowiedź na następujące pytanie oraz jeżeli jest podstawa prawna o jej podanie. Czy Rada Rodziców jest władna, aby uchwalić, podjąć decyzję o periodycznej kontroli czystości uczniów w szkole?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pisanie protokołu w formie elektronicznej przez nauczyciela w domu, a następnie przesyłanie prywatnym emailem (nie wiadomo kto ma dostęp do konta pocztowego)nie narusza tajemnicy danych osobowych? Proszę o poradę jak wyeliminować takie ewentualne zagrożenie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice dziecka urodzonego dnia 7.06.2005r. chcą, aby dziecko w roku szkolnym 2016/2017 było zapisane do przedszkola publicznego. Twierdzą, że mają takie prawo na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim. Dziecko posiada orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych indywidualnych wydane do klasy ,,0”, dnia 03.06.2011r. na okres 5 - ciu lat . Od 01 września 2011r. dziecko było w placówce wychowania przedszkolnego i miało zorganizowane indywidualne zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze w miejscu zamieszkania. Dyrektor przedszkola odmówił przyjęcia dziecka do placówki na kolejny rok szkolny 2016/2017 na podstawie aktualnych przepisów ustawy o systemie oświaty, w których mówi się, że dzieci posiadające orzeczenie do kształcenia specjalnego mogą być objęte wychowaniem przedszkolnym nie dłużej niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, którym dziecko kończy 9 lat. Dodam, że rodzice w dniu zapisu dziecka do placówki nie posiadali nowego orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych. Czy dyrektor musi przyjąć dziecko do przedszkola i na podstawie jakich przepisów?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe