Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice dziecka urodzonego dnia 7.06.2005r. chcą, aby dziecko w roku szkolnym 2016/2017 było zapisane do przedszkola publicznego. Twierdzą, że mają takie prawo na podstawie rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim. Dziecko posiada orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych indywidualnych wydane do klasy ,,0”, dnia 03.06.2011r. na okres 5 - ciu lat . Od 01 września 2011r. dziecko było w placówce wychowania przedszkolnego i miało zorganizowane indywidualne zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze w miejscu zamieszkania. Dyrektor przedszkola odmówił przyjęcia dziecka do placówki na kolejny rok szkolny 2016/2017 na podstawie aktualnych przepisów ustawy o systemie oświaty, w których mówi się, że dzieci posiadające orzeczenie do kształcenia specjalnego mogą być objęte wychowaniem przedszkolnym nie dłużej niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, którym dziecko kończy 9 lat. Dodam, że rodzice w dniu zapisu dziecka do placówki nie posiadali nowego orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych. Czy dyrektor musi przyjąć dziecko do przedszkola i na podstawie jakich przepisów?
W opisanej sprawie należy kierować się zapisami rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U. z 7 maja 2013r. poz. 529)
Uzasadnienie:
Dzieciom niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu głębokim nie wydaje się orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego – tylko orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, które przysługują im od 3 roku życia aż do ukończenia przez nie 25 roku życia. Tym samym dzieci te nie dotyczą przepisy znowelizowanej ustawy o systemie oświaty mówiące o możliwości wydłużenia etapu edukacji przedszkolnej do 9 roku życia dzieciom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dzieciom niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu głębokim nie wydłuża się żadnego z etapów edukacji.
Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze mogą być organizowane i prowadzone zarówno przez przedszkola, jak i szkoły. Dlatego uważam, iż rodzice mają prawo ponownie zapisać dziecko do przedszkola, które przez 5 lat dobrze realizowało te zajęcia. Oczywiście muszą dostarczyć nowe orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych na następne pięć lat.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w szkole niepublicznej muszą być podjęte dwie uchwały Rady Pedagogicznej zatwierdzającej projekt statutu nadanego przez organ prowadzący oraz statut szkoły.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałbym wprowadzić w oddziale przedszkolnym przy szkole podstawowej dodatkowy posiłek po obiedzie tzw. "podwieczorek" - nasz system pracy nie jest 9 godzinny, ale pomiędzy obiadem, a końcem zajęć jest ok. 4 godziny i dzieci często są głodne. Jak rozwiązać ten problem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel uzupełniający etat w szkole nie posiadający oddzielnej umowy o pracę w tej szkole ma prawo do korzystania z ZFŚS?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam, zastanawiam się czy ująć w Wewnątrzszkolnych Zasadach Oceniania nową formułę organizowania sprawdzianu. Ma składać się z j. polskiego, matematyki i języka obcego. W roku szkolnym 2013/2014 uczniowie przystępujący do sprawdzianu realizują przecież starą podstawę programową
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Co należy brać pod uwagę w przypadku konieczności zwolnienia nauczyciela? Jakie kryteria przyjąć? Czym się kierować? Zwolnienie nauczyciela to bardzo trudna decyzja dyrektora.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe