Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nadal powinnam jako dyrektor szkoły przygotować na ten rok szkolny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej?
Jedynym dokumentem, na podstawie którego w szkole tworzy się plan pracy szkoły/placówki jest art. 41 ust. 1 USTAWY z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.).
Art. 41. 1. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
1) zatwierdzanie planów pracy szkoły lub placówki po zaopiniowaniu przez radę szkoły lub placówki (…).
Prawo nie precyzuje, o jakie plany chodzi. Plan pracy szkoły nie musi być szczegółowy, może wytyczać główne kierunki pracy i być podstawą do tworzenia innych planów lub programów.
Uzupełnienie - infrmacja ze str. http://www.reformaprogramowa.men.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/2-pytania-i-odpowiedzi/129-nadzor-pedagogiczny
"Wymaganie 2.1 nakazuje szkole mieć przyjętą koncepcję swojej pracy, jednocześnie nie narzuca się szkole, jaką formę ma przyjąć koncepcja – czy ma to być pięcioletni program rozwoju, trzyletni program rozwoju, roczny plan pracy czy zapisy zawarte w dokumentach szkoły takich jak statut, program wychowawczy, czy inne obecne od dawna w szkole – pozostawia się tu nauczycielom i dyrektorowi prawo do decydowania. Należy także zwrócić uwagę, że dyrektor szkoły przystępując do konkursu na stanowisko przedstawia koncepcję pracy. Jeśli został wybrany drodze konkursu, oznacza to, ze zaproponowana przez niego koncepcja zyskała uznanie w oczach organów – prowadzącego i nadzorującego, nauczycieli i rodziców. Koncepcja przedstawiona przez dyrektora podczas konkursu, uspołeczniona i przedyskutowana w szerokim gronie, także może się stać tą, o której mowa w wymaganiu 2.1".
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mogę prosić o opinię nt. likwidacji godzin karcianych? Do czego zobowiązują zmienione przepisy nauczyciela, dyrektora szkoły i organ prowadzący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,
Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie dotyczące realizacji podstawy programowej przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Nauczycielka w cyklu trzech lat ma obowiązek zrealizować min. 95 godz. zajęć komputerowych. W pierwszym roku zrealizowała 1 godzinę, w drugim 40. W związku z nierytmicznym realizowaniem tych zajęć, dyrektor w klasie trzeciej przydzielił 1 godz. tygodniowo nauczycielowi informatyki o czym nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej została poinformowana w kwietniu. Licząc ok. 36 tygodni w ciągu roku, brakować będzie ok. 18-19 godzin, które powinna zrealizować nauczycielka z edukacji wczesnoszkolnej. Odmówiła kategorycznie, twierdząc, iż do realizacji tych godzin wyznaczony jest już inny nauczyciel, a ona już nie ma prawa prowadzić tego typu zajęć. Co w takiej sytuacji ma zrobić dyrektor wobec zaistniałego problemu. Kto powinien zrealizować brakujące godziny i czy dyrektor może w jakiś sposób wyegzekwować zaległe godziny z kl. I-II. Bardzo proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej może funkcjonować sklepik szkolny prowadzony przez uczniów pod nadzorem nauczyciela? Uzyskane fundusze gromadzone byłyby na książeczce SKO, z przeznaczeniem na wsparcie szkolnych wycieczek i konkursów. Czy ewentualnie taką działalność można powierzyć Radzie Rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do arkusza ocen klas I-VI szkoły podstawowej i I -III gimnazjum wypełnionego ręcznie na pierwszej stronie można wkładać dalsze strony wypełnione komputerowo ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zespole szkół dla młodzieży w uczą się w technikum uczniowie na podbudowie gimnazjum oraz na podbudowie szkoły podstawowej. Aktualnie obowiązują trzy rozporządzenia:
a) rozporządzenie MEN z 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkole publicznej;
b) rozporządzenie MEN z dnia 3 grudnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych;
c) rozporządzenie MEN z 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Rozumiem, że rozporządzenie z 2015 r. obowiązuje uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie gimnazjum. Które rozporządzenie dotyczy uczniów, którzy uczą się w technikum na podbudowie szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe