Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na wniosek zespołu do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej można w tym roku nie promować ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, któremu już przedłużono okres nauki o 1 rok na etapie edukacyjnym. Uczeń nie ukończy gimnazjum.
Klasyfikacja śródroczna ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym polega na okresowym podsumowaniu jego osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, z uwzględnieniem indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla niego na podstawie odrębnych przepisów, i zachowania ucznia oraz ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania. Oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zachowania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi. Ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym promuje się do klasy programowo wyższej, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami). Oznacza to, że przepisy prawa oświatowego nie nadają takich uprawnień zespołowi, o którym mowa w pytaniu. Oceny są opisowe, a klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, z uwzględnieniem indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla ucznia. Promowanie odbywa się w porozumieniu z rodzicami. Rada pedagogiczna posiada szczegółowe informację i wiedzę niezbędną do podjęcia decyzji w sprawie promowania ucznia. Działa jednak w porozumieniu z rodzicami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w roku szkolnym 2019/2020 tj. od 01.09.2019r będzie można przyjąć do szkoły dla dorosłych absolwentów ośmioletniej szkoły podstawowej, którzy mają ukończone 15 lat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w przedszkolu, który ukończył studium nauczycielskie o specjalności pedagogika przedszkolna od września 2020 r. posiada wymagane kwalifikacje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do klasy I szkoły podstawowej ogólnodostępnej będzie uczęszczało dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm. Czy dyrektor powinien zatrudnić dodatkowe osoby do pracy z dzieckiem np. pomoc, asystenta nauczyciela, nauczyciela wspomagającego? Jakie kwalifikacje powinny mieć te osoby? Czy zajęcia rewalidacyjne dla takiego ucznia może prowadzić nauczyciel, który ma skończoną oligofrenopedagogikę czy powinien mieć jeszcze inne kwalifikacje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób organizuje się dodatkową naukę języka polskiego dla cudzoziemca. Dziecko jest 6-letnie i rodzice złożyli wniosek, aby dziecko z dniem 1 września chodziło do pierwszej klasy. Dziecko zna język polski na poziomie niewystarczającym do korzystania z nauki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu prywatnym funkcjonuje grupa mieszana (dzieci z 2012 i jedno dziecko z 2011r). Dwoje dzieci z rocznika 2012 posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym. Otrzymaliśmy informację od rodzica dziecka z 2011r., że również starają się o takie orzeczenie. W związku z tym w grupie będzie 3 dzieci z orzeczeniem. Jak powinna funkcjonować taka grupa w nowym roku szkolnym? Czy należy stworzyć grupę inegracyjną? Jeśli tak- to jak wyglądają procedury?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe