Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy na wniosek zespołu do spraw pomocy psychologiczno-pedagogicznej można w tym roku nie promować ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym, któremu już przedłużono okres nauki o 1 rok na etapie edukacyjnym. Uczeń nie ukończy gimnazjum.
Klasyfikacja śródroczna ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym polega na okresowym podsumowaniu jego osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, z uwzględnieniem indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla niego na podstawie odrębnych przepisów, i zachowania ucznia oraz ustaleniu śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych i śródrocznej oceny klasyfikacyjnej z zachowania. Oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zachowania dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi. Ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym promuje się do klasy programowo wyższej, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami). Oznacza to, że przepisy prawa oświatowego nie nadają takich uprawnień zespołowi, o którym mowa w pytaniu. Oceny są opisowe, a klasyfikacja śródroczna polega na okresowym podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, z uwzględnieniem indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego dla ucznia. Promowanie odbywa się w porozumieniu z rodzicami. Rada pedagogiczna posiada szczegółowe informację i wiedzę niezbędną do podjęcia decyzji w sprawie promowania ucznia. Działa jednak w porozumieniu z rodzicami.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko 5-letnie uczęszczające w roku szkolnym 2014/2015 do oddziału przedszkolnego posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym i ma upośledzenie w stopniu lekkim. Rodzic twierdzi,że obecnie już takiego upośledzenia nie ma i pójdzie do kl.I. Czy może zaistnieć taka sytuacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie czy jest już podpisane nowe rozporządzenie MEN w sprawie zajęć rewalidacyjnych w szkołach specjalnych to jest czy zajęcia rewalidacyjne trwają 60 minut czy 45 minut?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W klasie pierwszej liceum ogólnokształcącego tygodniowy wymiar godzi wynosi 30. Czy dyrektor szkoły (prywatna) może podjąć decyzje o przyznaniu większej ilości godzin na naukę języka obcego?? Oznacza to zwiększenie tygodniowego wymiaru godzin do 34 ? Jeżeli nie mogą to być godziny obowiązkowe to czy mogą to być godziny nieobowiązkowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie nowe uregulowania prawne obowiązują od 1 stycznia 2015r. w zakresie ochrony danych osobowych i muszą być wprowadzone w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o informację, czy rzeczywiście, zgodnie z nowymi przepisami, nie ma obowiązku zasięgania opinii rady pedagogicznej dla arkusza organizacyjnego, jedynie związków i KO. Proszę o wskazanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe