Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy musi być założona pierwsza strona arkusza ocen ucznia w liceum, przed pierwszym półroczem w klasie pierwszej jeśli uczeń zmienił szkołę?
Zgodnie z § 25 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 5 września 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r. poz. 1700 ze zm.) w przypadku przejścia ucznia do innej szkoły po co najmniej jednym roku nauki przesyła się do tej szkoły lub wydaje pełnoletniemu uczniowi lub rodzicom ucznia kopię arkusza ocen ucznia poświadczoną za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły.
W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły po okresie nauki krótszym niż rok nauki, przesyła się do tej szkoły lub wydaje pełnoletniemu uczniowi lub rodzicom ucznia zaświadczenie o przebiegu nauczania ucznia.
Powyższe zaświadczenie stanowi załącznik do arkusza ocen drukowanego w nowej szkole (także str. 1 arkusza).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można nagrywać rady pedagogiczne twierdząc, że protokolant nie zapisał dokładnie. Nie ma tego zapisanego w regulaminie, polityka bezpieczeństwa nie zawiera takich zapisów. Jak to się ma do przetwarzania danych i zapisów protokołów w świetle prawa.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o określenie, czy organizacja zajęć języka angielskiego w grupach międzyoddziałowych, oczywiście na tym samym poziomie, ale z podziałem na bardziej zaawansowany poziom i mniej zaawansowany, z możliwością zmiany grupy w trakcie roku szkolnego może być innowacją pedagogiczną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytania:
1. Czy nauczycielowi w czasie nauczania zdalnego należy się wynagrodzenie za godziny nadliczbowe, w sytuacji gdy:
- nauczyciel w roku szkolnym 2019/2020 w swoim wymiarze pracy jest nauczycielem wspomagającym (w pełnym wymiarze - 20 godz.) oraz dodatkowo naucza 4 godziny przedmiotu teoretycznego. Wymiar zatrudnienia 24/20.
- na czas nauczania zdalnego dyrektor wydał zarządzenie skracające jednostkę lekcyjną do 30 minut (podyktowane to było zaleceniami MEN uwzględniając stopień obciążenia uczniów w czasie takiego nauczania oraz bezpieczeństwem i higieną pracy ucznia, a także ich możliwościami psychofizycznymi)
- w czasie posiedzenia RP (online) dyrektor zasugerował, aby nauczyciele wspomagający nawiązali kontakt z rodzicami i uczniami i ustalili sposoby, formy współpracy z nimi. Nauczyciele proszeni byli, aby nie tworzyć fikcji i nie dopisywać się do lekcji nauczyciela danego przedmiotu. Rola wspomagającego nauczyciela byłaby zerowa, ponieważ uczniowie wyłączają kamerki i mikrofony. Ponadto w trakcie analizowania sytuacji dydaktyczno-wychowawczej, okazało się, że uczniowie dobrze funkcjonują podczas takiej formy nauczania.
W czasie rozliczania swoich godzin pracy nauczycielka wykazała godziny nadliczbowe. Po analizie zapisów w dzienniku nauczyciela wspomagającego, w okresie rozliczeniowym, nauczycielka nie dokonała właściwych wpisów w swoim dzienniku. Dokonane wpisy dotyczyły tylko rozmów telefonicznych, wiadomości w e-dzienniku, rzekomych e-maili. Z tych wpisów nie wynika w żaden sposób, że przepracowała 20 godzin (zgodnie z przydziałem). Brak jednoznacznych informacji o pracy z dzieckiem (sama stwierdziła, że uczeń nie wymaga pomocy) podważa jej ubieganie się o wypłatę nadliczbówek.
Jak to należy rozumieć? Nauczyciel nie wypracował 20 godzin właściwego pensum, a przepracował 4 godziny zgodnie z planem. Czy w takim przypadku należy wypłacić te 4 godziny nadliczbowe na tydzień? Skoro podstawowe pensum nie zostało wypracowane. Czy w tym przypadku nie należy się nauczycielowi wypłata za pełny etat (bez nadliczbówek)?
2. Czy nauczyciel zobowiązany jest odpowiedzieć na pismo w zobligowanym przez dyrektora terminie? (wyznaczony termin wynosił 3 dni, a nauczyciel odpowiedział w ósmym dniu po odczytaniu wiadomości). Jeżeli odpowiedział po wyznaczonym terminie, czy to pismo jest wiążące?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca musi mieć swoją teczkę wychowawcy w pokoju nauczycielskim (dostęp mają wszyscy n-le) czy może ją mieć zabezpieczoną w swoim biurku i na prośbę dyrektora ją udostępnia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak poprawić atmosferę pracy wśród nauczycielek przedszkola, gdy jena osoba oczernia inne pracujące osoby i wszczyna konflikty? Próby mediacji nie pomagają. Proszę o poradę.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe