Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można zmienić język wiodący po I etapie edukacyjnym? Np. z języka niemieckiego na język angielski? Czy jest to zgodne z podstawą programową kształcenia ogólnego, dotyczącą nauczania języka obcego?
Przepisy prawa nie rozstrzygają takich kwestii, dlatego ważne są zasady wprowadzone w szkole np. zapisami statutowymi. Jeśli jednak brak jest odpowiednich rozwiązań w przepisach wewnątrzszkolnych (proponuję uzupełnić), należy pod uwagę wziąć najkorzystniejsze rozwiązanie dla dziecka. Należałoby przy podejmowaniu decyzji, odpowiedzieć na pytania: 1) na jakim poziomie nauczania jest dziecko z obu przedmiotów, 2) czy ma trudności w uczeniu się, 3) czy jest możliwe pokonanie przez dziecko ew. różnic programowych, 4) jakie będzie zaangażowanie rodziców w procesie tej zmiany.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli nauczycielka chce skorzystać z prawa do przerwy na karmienie dziecka to jak to prawo należy interpretować. Jeżeli nauczycielka przedszkola pracuje w poniedziałek od 7.00 do 16.00 to 1 godzina przerwy, we wtorek od 7.00 do 12 to jedna godzina przerwy, we środę od 12.30 do 15.30 pracuje 3 godziny więc przerwa nie przysługuje, w czwartek pracuje od 7.00 do 11.00 więc przerwa też się nie należy i w piątek od 12.00 do 15.30 więc też bez przerwy. Nie wiem czy dobrze interpretuję art. 69 ust.2 w zw.z art.3 pkt 1 KN. Mam również wątpliwości jak ująć czas pracy nauczyciela bo jeśli jako 40 godzin tygodniowo w tym czas poświęcony na przygotowanie do pracy również w domu to czy każdego dnia powinna być przerwa również w te dni kiedy nauczycielka realizuje 4 i mniej godzin dydaktycznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można nauczycielowi udzielić kary porządkowej – nagany za niekulturalne zachowanie podczas rozmowy służbowej z rodzicem? Chodzi o obrazę rodzica.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zdalne rady pedagogiczne prowadzone za pośrednictwem dziennika elektronicznego są nadal prawomocne? Czy uchwały opiniujące uchwalone podczas zdalnych rad pedagogicznych mają umocowanie prawne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W gminie wiejskiej, w której nie ma gminnego przedszkola, stowarzyszenie prowadzi niepubliczne przedszkole. Do końca 2016 roku gmina naliczała dotację na podstawie wydatków na przedszkola w sąsiednim mieście. Od stycznia 2017r., po zmianie przepisów, gmina korzystając z aplikacji na stronie MEN określiła gminę najbliższą i kwota dotacji udzielanej stowarzyszeniu spadła o ok. 40%. Czy jest możliwa pomyłka, czy można odwołać się od tej decyzji? Czy jest możliwe, że gminy zaniżają rzeczywiste koszty utrzymania dzieci w przedszkolach gminnych, aby mniej dotować placówki niepubliczne? Do przedszkola uczęszczają dzieci z pobliskiego miasta. Kto w związku z tym faktycznie powinien udzielać dotacji na te dzieci i jaka kwota jest podstawą jej naliczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy może powtarzać klasę pierwszą i drugą, każdą po jednym roku, a w klasie trzeciej mieć wydłużenie zgodne z § 5 rozp.w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół z 28 marca 2017 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe