Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy magister pedagogiki społeczno-opiekuńczej posiadający również kwalifikacje z zakresu filologii polskiej z oligofrenopedagogiką może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach których należy stymulować rozwój emocjonalno-społeczny uczniów, uczyć rozpoznawania wyrażania i radzenia sobie z emocjami, współdziałania z rówieśnikami, a także usprawniać percepcję słuchową, wzrokową, usprawniać techniki czytania i pisania oraz rozwijać umiejętności grafomotoryczne?
NIE - albowiem wspomniany nauczyciel nie ma kwalifikacji wymaganych do prowadzenia zajęć korekcyjno – kompensacyjnych. Zajęcia te są zajęciami specjalistycznymi i mogą je prowadzić nauczyciele legitymujący się kwalifikacjami w zakresie terapii pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Gmina zawarła umowy z osobami pełniącymi funkcje nauczycieli w szkole podstawowej. W ramach tych umów zleceń zleceniobiorcy świadczą usługi edukacyjne w tej szkole, obejmujące przeprowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów klas I - III w ramach projektu POKL: zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych dysleksją prowadzi nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych prowadzi nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne prowadzi pedagog z przygotowaniem pedagogicznym, zajęcia z gimnastyki korekcyjnej prowadzi nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej posiadający uprawnienia do gimnastyki korekcyjnej. Czy zakres czynności zleceniobiorców a więc nauczycieli zatrudnionych w szkole , określonych w awartych umowach cywilnoprawnych jest taki sam lub choćby rodzajowo podobny, jak zakres czynności wynikający z umów o pracę? Ta informacja jest niezbędna w kwestii ustalenia czy zleceniobiorcy - nauczyciele w ramach umów zleceń wykonują na rzecz swojego pracodawcy, z którym pozostają w stosunku pracy czyli szkołą podstawową.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy pedagog może prowadzić zajęcia z doradztwa zawodowego w szkole podstawowej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy przydzielenia godzin pomocy psychologiczno-pedagogicznej z programu MEiN zwanych „dodatkowymi zajęciami specjalistycznymi” od 1 marca 2022r., płatne mniej, niż wynika z rozporządzenia MEiN w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (Dz. U. z 2021 r., poz. 787). Zajęcia te mogą prowadzić specjaliści. Jeżeli mam zatrudnionego pedagoga na część etatu (16,5/22), to czy można zwiększyć aneksem etat nauczyciela do 22/22 (przy różnicy wynagrodzeń), czy lepiej zatrudnić na odrębnej umowie (jeśli tak – jakiego rodzaju umowie)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry!
Zatrudniałam nauczycielkę na umowę do 31 sierpnia 2011 r. Chcę jej przedłużyć umowę. Nauczycielka przybywa na urlopie macierzyńskim do 19.09.2011 r. Z jaką datą mam zawierać nową umowę? Czy należy jej się urlop wypoczynkowy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik pracował w szkole A na pełny etat, było to podstawowe miejsce pracy. Wypłacany był główny dodatek stażowy. Nasza szkoła była dodatkowym miejscem pracy, gdzie dodatek stażowy był wypłacany w czwartym roku pracy. W październiku tego roku Nauczyciel złożył oświadczenie, że podstawowym miejscem pracy jest nasza szkoła, ponieważ tu realizuje pełny wymiar godzin, a w szkole A ma parę godzin. Uważam, że nie ma podstaw do przeliczenia stażu. Ponieważ pracownik nie posiada świadectwa pracy ze szkoły A, gdyż nadal tam pracuje? Jak rozwiązać ten problem?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe