Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy kwalifikacje do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych posiada osoba, która ukończyła studia mgr z historii oraz studia podyplomowe w zakresie; 1) diagnozy i psychoprofilaktyki zagrożeń edukacyjnych; 2) nauczania języka polskiego w zreformowanej szkole; 3) kultury i języka polskiego oraz historii i społeczeństwa; 4) nauczania przyrody w zreformowanym systemie edukacji.
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 17 listopada 2010 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, uprawnienia do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych mają nauczyciele i specjaliści posiadający kwalifikacje odpowiednie dla rodzaju prowadzonych zajęć.
Natomiast ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli wyraźnie wskazuje, że kwalifikacje do prowadzenia konkretnych zajęć posiada nauczyciel, który ukończył studia wyższe:
- na kierunku zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- na kierunku (specjalności) innym niż wyżej wymienione i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeżeli chodzi o zajęcia korekcyjno-kompensacyjne to kierunkiem dającym kwalifikacje do ich prowadzenia jest terapia pedagogiczna.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele pracujący z dziećmi niepełnosprawnymi, mający dodatek z racji uciążliwych warunków pracy, powinni mieć wypłacany ów dodatek do końca roku szkolnego, czy również w lipcu i w sierpniu.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka, która posiada uprawnienia do pracy w przedszkolu oraz ukończyła liceum muzyczne, może uczyć muzyki w szkole podstawowej i gimnazjum?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli w szkole działają dwie organizacje związkowe to czy regulamin ZFŚS i wszystkie podejmowane decyzje dotyczące świadczeń socjalnych muszą być uzgadniane z jedną i drugą organizacją związkową czy tylko z jedną. Jeśli z jedną to z którą? Proszę o podanie podstawy p.
- Czy umowa o pracę na kolejny rok szkolny z nauczycielem, bez względu na stopień awansu, musi być oparta ponownie o oświadczenie o niekaralności?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komu przydzielić zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Chodzi o zajęcia dla ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym (ma w orzeczeniu zalecone zajęcia rewalidacyjne, które ma prowadzić socjoterapeuta - nie ma takiego specjalisty w szkole.) Kto ma prowadzić zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne przewidziane w nowym prawie oświatowym?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe