Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Komu przydzielić zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Chodzi o zajęcia dla ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym (ma w orzeczeniu zalecone zajęcia rewalidacyjne, które ma prowadzić socjoterapeuta - nie ma takiego specjalisty w szkole.) Kto ma prowadzić zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne przewidziane w nowym prawie oświatowym?
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym, tak jak każde inne orzeczenie wydane przez Zespół Orzekający publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej – MA MOC DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ. To nakłada na placówkę oświatowę obowiązek zrealizowania wszystkich zaleceń zawartych w orzeczeniu odnośnie organizacji kształcenia specjalnego dla tego ucznia Zatem należy zatrudnić socjoterapeutę, który będzie realizował z tym uczniem obowiązkowe zajęcia rewalidacyjne o charakterze socjoterapeutycznym w wymiarze 2 godzin tygodniowo.
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - będące formą zajęć specjalistycznych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej mogą prowadzić szkolni specjaliści zatrudnieni na stanowisku pedagoga lub psychologa szkolnego oraz socjoterapeuty.
.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel opuścił stanowisko pracy (pracuje w świetlicy). Zastąpiła go koleżanka, jednak tego faktu nie zgłosił i nie uzgodnił zastępstwa z dyrektorem. W tym czasie wziął udział w spotkaniu nauczycieli z komisją oświaty zorganizowanym w szkole. Jakie sankcje grożą nauczycielowi?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje jakiś przepis, który określa godziny funkcjonowania opieki świetlicowej podczas dni dyrektorskich. Dodam, że na co dzień szkoła funkcjonuje w godzinach 6:30-17:00, a zajęcia dydaktyczne są od 8:00-14:35. Czy szkoła ma obowiązek zapewnić opiekę aż do godziny 17?
- Czy do rejestru umów prowadzonego przez Ministerstwo Finansów należy wpisywać umowy o pracę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ile dni urlopu przysługuje dyrektorowi szkoły w przypadku przepracowania od 01.01 do 31.08.2019 r. (po tym okresie dyrektor zostanie zwolniony i przejdzie na emeryturę). Czy urlop należy wyliczyć proporcjonalnie czyli 24 dni czy cały urlop 35 dni?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel - magister edukacji wczesnoszkolnej, który ukończył studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogiki, posiada wystarczające uprawnienia, aby pracować w charakterze nauczyciela wspomagającego (współtworzącego proces kształcenia) dla ucznia gimnazjum, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, dokładnie zespół Aspergera?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe