Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy kursy kwalifikacyjne "Terapia pedagogiczna" - 270 godz.i "Kurs z zakresu oligofrenopedagogiki dla nauczycieli i wychowawców placówek dla dzieci upośledzonych umysłowo" - 270 godz., który daje kwalifikacje do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie,czy po zmianie przepisów upoważniają do pracy z uczniem z Autyzmem i z Zespołem Aspergera w szkole podstawowej?
Kurs z zakresu oligofrenopedagogiki nadaje pełne kwalifikacje wyłącznie do pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym oraz w stopniu głębokim. Zatem, jeśli uczeń autystyczny, w tym z zespołem Aspergera ma dodatkowe rozpoznanie niepełnosprawności intelektualnej (czyli ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną) - to powinien z nim pracować, np. prowadząc zajęcia rewalidacyjne nauczyciel po oligofrenopedagogice. Jeśli uczeń jest w normie intelektualnej – to tenże nauczyciel nie może z nim prowadzić rewalidacji. Może natomiast – bo ma takie kwalifikacje po kursie terapii pedagogicznej – prowadzić z tym uczniem zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Oczywiście o ile, Zespół na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu jego funkcjonowania oraz wskazań zawartych w orzeczeniu, uzna, że należy uczniowi przyznać tę formę pomocy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu na zastępstwo od 01.09.– 30.11.2018 należy się „13” za 2018 r.? Dodam iż 24.09.2018 przebywał na zwolnieniu lekarskim.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W szkole mam nauczyciela, który od stycznia 2015 r. jest zawieszony w pełnieniu obowiązków nauczyciela z uwagi na toczące się przeciwko niemu postepowanie karne. W sierpniu 2018 r. temu nauczycielowi przypada 25-lecie pracy. Czy powinien mieć wypłaconą jubileuszówkę? W okresie zawieszenia otrzymuje wynagrodzenie zasadnicze bez dodatków.
- Czy nauczyciel przeniesiony w stan nieczynny od 01.09.2013 będzie otrzymywała dotychczasowe wynagrodzenie zasadniczy czy w razie podwyżki tego wynagrodzenia z dniem 01.09.2013, wynagrodzenie po podwyżce. Pozdrawiam
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w pełnym wymiarze czasu pracy może pełnić funkcje społecznego dyrektora szkoły/przedszkola. Czy dyrektor może taką społeczną funkcje powierzyć nauczycielowi.Jaki jest wtedy zakres jego obowiązków.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi religii zatrudnionemu w wygaszanym gimnazjum na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy w związku z cofnięciem misji od dnia 31.08.2018r przysługuje odprawa jak dla innych nauczycieli?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe