Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielowi religii zatrudnionemu w wygaszanym gimnazjum na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy w związku z cofnięciem misji od dnia 31.08.2018r przysługuje odprawa jak dla innych nauczycieli?
W przypadku cofnięcia skierowania do nauczania religii, podstawą rozwiązania stosunku pracy jest art. 23 ust. 1 pkt. 6 Karty Nauczyciela. Rozwiązanie stosunku pracy następuje z końcem tego miesiąca, w którym nastąpiło cofnięcie skierowania do nauczania religii. Przepis ten dotyczy zarówno nauczycieli zatrudnionych przez mianowanie, jak i na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony (zgodnie z art. 27 ust. 3 KN).
Na podstawie art. 28 ust. 2a KN, w wypadku określonym w art. 23 ust. 1 pkt 6 nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania przysługuje jednorazowo odprawa w wysokości jednomiesięcznego wynagrodzenia za każdy rok pracy na stanowisku nauczyciela religii, nie więcej jednak niż w wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia.
Z pytania wynika, że nauczyciel jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony, więc odprawa z tytułu zwolnienia w powyższym trybie mu nie przysługuje.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam problem jako dyrektor 5-cio oddziałowego przedszkola samorządowego, gdzie w każdej grupie jest 25 dzieci mam przyznane przez organ prowadzący tylko dwa etaty woźnych oddziałowych. Nadmieniam, iż są to dzieci od 2,5 do 5 lat przebywające w przedszkolu 10 godzin dziennie oraz spożywające trzy posiłki przygotowywane przez własną kuchnię. Nie znam przepisu, który mówi ile woźnych oddziałowych powinnam zatrudnić. Jako dyrektor z długoletnią praktyką pedagogiczną sytuację tą pamiętam, iż zawsze w każdej grupie wiekowej była 1 woźna oddziałowa. Dziś w dobie oszczędności a także braku regulacji prawnych nie mogę od organu prowadzącego wyegzekwować dodatkowych zatrudnień. Z problemem tym boryka się wiele placówek przedszkolnych. Do kogo zwrócić się z pismem w tej kwestii. Z nauczycieli przedszkoli zrobiono nianie, woźne oddziałowe i sprzątaczki. Mówi się ciągle o prawidłowej realizacji podstawy programowej. Jak może być ona prawidłowo realizowana skoro nauczycielka nie może zorganizować zajęć w terenie, zapewnić wymagany pobyt dziecka na świeżym powietrzu, ponieważ poza teren nie wolno jej wyjść z grupą 25 osobową. Proszę o pomoc do kogo się zwrócić.
- Witam.
Objęłam placówkę (szkoła podstawowa). Uzupełniłam i poprawiłam napotkane nieprawidłowości, ale mam problem z umowami o pracę pani zatrudnionej jako nauczyciel bibliotekarz na 1/2 etatu. Później wypowiedziano jej warunki zatrudnienia "w części dotyczącej warunków pracy" !? i zatrudniono jako nauczyciela języka polskiego na 16/18 dopisując "pozostałe warunki umowy o pracę nie ulegają zmianie" czyli zostało 1/2 biblioteki (2006 rok). Po drodze zniknęło gdzieś 5 godzin biblioteki i część godzin polskiego. Pani ma obecnie 10 godz. biblioteki, 6 godz. polskiego, godz. wychowaczą i zespół wyrównawczy co wg poprzedniego arkusza daje jej 18 godzin - etat !?. Jak to poprawić?
Moim zdaniem jej etat powinien wynosić 22 godz (1/3 biblioteka + 2/3 dydaktyka). A może powinnam wypowiedzieć obecne warunki pracy i zatrudnić tylko jako nauczyciel polonista. Czy w takim wypadku można jej uzupełnić etat godzinami biblioteki? To mała szkoła wiejska i mamy tylko te 10 godzin biblioteki.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy można wypłacić nauczycielowi nagrodę jubileuszową, której termin wypada na 2.09 w sytuacji kiedy z dniem 1.09 przechodzi na nauczycielskie świadczenie kompensacyjne?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję od 1982 roku. W przyszłym roku będę miała 30 lat pracy. Czy mogę przejść na emeryturę? Czy zmieniło się coś w dotychczasowych przepisach?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 30.06.2015r. wygrałam konkurs na dyrektora szkoły, wójt dał mi powierzenie na 1 rok, gdzie mogę się odwołać od jego decyzji?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe