Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy jest obowiązek informowania kandydatów na stanowisko dyrektora szkoły o zmianie przewodniczącego komisji konkursowej?
Zgodnie z § 2 i 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej, Dz.U. z 2017 r., poz. 1587 organ prowadzący publiczną szkołę wyznacza przewodniczącego komisji konkursowej, czyli jest także uprawniony do zmiany przewodniczącego. Z posiedzenia komisji konkursowej sporządza się protokół, który zawiera m.in. imiona i nazwiska przewodniczącego komisji oraz pozostałych członków komisji. Natomiast żaden przepis nie zobowiązuje do informowania kandydatów o zmianie przewodniczącego komisji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który ma założoną działalność gospodarczą - firma usługowa i zatrudnia w ramach tej działalności pracowników (sam nie wykonuje tych usług) może skorzystać z urlopu zdrowotnego?
- Witam!
Uchwałą Rady Gminy szkoła z klasami I-VI została zmniejszona do I-III i przekształcona w szkołę filialną organizacyjnie podporządkowaną innej szkole od 1.09.2012 r. Nauczycielka ucząca w klasach IV-VI została zwolniona 30.05.2012 r. Nie ma kwalifikacji do I-III. Miała udokumentowany staż 30 lat do 31.12.2008 r. nabywając prawo do wcześniejszej emerytury. Odwołała się do sądu i chce pracować w nowej szkole, której podporządkowana jest Filia. Ma 53 lata i twierdzi, że jest w okresie ochronnym. Czy mając nabyte prawo do wcześniejszej emerytury może być chroniona do wieku emerytalnego? Proszę o poważne potraktowanie pytania i odpowiedź.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jaki artykuł przytaczamy przy odprawie w związku ze zwolnieniem pracownika niepedagogicznego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel rozpoczął staż na nauczyciela mianowanego 1 września 2013r. 1 września 2015 zmienił miejsce pracy i kontynuował staż w drugiej szkole. Czy dyrektor szkoły, w której nauczyciel był poprzednio zatrudniony ma wystawić cząstkową ocenę dorobku zawodowego za okres stażu z datą 31 sierpnia 2015 czy z datą wrześniową?
- Obecnie mam zatrudnione dwie panie w takim wymiarze: pierwsza osoba 1/2 etatu Intendent + 1/2 etatu sekretarz druga osoba 1/2 etatu pomoc kuchenna + 1/2 etatu intendent. Czy mogę zmienić warunki umowy? Chciałabym mieć 1 etat intendenta i 1 etat pomocy kuchennej. Jeśli mogę, to jak wygląda procedura zmiany warunków zatrudnienia i kiedy to mogę zrobić? Proszę nie publikować pytania.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe