Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy jest obowiązek informowania kandydatów na stanowisko dyrektora szkoły o zmianie przewodniczącego komisji konkursowej?
Zgodnie z § 2 i 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej, Dz.U. z 2017 r., poz. 1587 organ prowadzący publiczną szkołę wyznacza przewodniczącego komisji konkursowej, czyli jest także uprawniony do zmiany przewodniczącego. Z posiedzenia komisji konkursowej sporządza się protokół, który zawiera m.in. imiona i nazwiska przewodniczącego komisji oraz pozostałych członków komisji. Natomiast żaden przepis nie zobowiązuje do informowania kandydatów o zmianie przewodniczącego komisji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Pracownik obsługi szkoły (kobieta) skończyła 60 lat w lutym 2019 r.
19 lipca 2019 r.rozwiązano z nią stosunek pracy- za porozumieniem stron.
22 lipca ponownie zawarto stosunek pracy.
24 lipca pracownica złożyła do ZUS wniosek o emeryturę. Prawo do emerytury przyznano, ale zawieszono wypłatę ze względu na pozostawanie w stosunku pracy.
Czy to postępowanie jest zgodne z prawem? Kiedy trzeba rozwiązać stosunek pracy i ewentualnie- jeżeli zajdą takie okoliczności nawiązać ponownie- żeby pracownik zachował prawo do emerytury i wynagrodzenia?
2. Czy na zwolnieniu lekarskim można rozwiązać lub nawiązać stosunek pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy są jakieś podstawy prawne, aby nauczycielowi zatrudnionemu na podstawi mianowania przydzielić "czysty etat"- 18 godzin, a emerytowanemu nauczycielowi 20 godzin? Nadmieniam, że nie składam do dyrektora o wniosku o nieprzydzielenie mi godzin ponadwymiarowych.
- Nauczycielka odbywająca staż na awans zawodowy przebywa na zwolnieniu chorobowym od 04.12.2014. Czy podstawą do wstrzymania dodatku funk. opiekuna stażu jest art.9d ust. 5 KN, czy może jest inna podstawa prawna?
- Uczennica realizuje nauczanie domowe. W czerwcu będzie miała egzaminy klasyfikacyjne. Czy można zapłacić nauczycielom za przeprowadzenie tych egzaminów?
- Jestem dyrektorem przedszkola publicznego, mam u siebie zatrudnionego logopedę na cały etat (20/20) i jestem jego płatnikiem. Jednakże etat jest realizowany w kilku przedszkolach (4 x 5 godz.) za zgodą z organem prowadzącym. Czy w tym przypadku powinnam mieć w dokumentacji porozumienie z innymi dyrektorkami przedszkoli lub zgodę nauczyciela na takie zatrudnienie? Jeżeli tak, to proszę o wskazówki co w tych dokumentach powinno się znajdować?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe