Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy gmina może odmówić zarejestrowania przedszkola niepublicznego w rejestrze placówek oświatowych w przypadku dostarczenia wszystkich wymaganych dokumentów? Jakie terminy dostarczenia obowiązują przy zakładaniu przedszkola?
Placówka niepubliczna podlega rejestracji przez gminę na podstawie wniosku osoby prowadzącej o wpis do ewidencji placówek edukacyjnych. Postępowanie odbywa się na zasadach wskazanych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.- dalej kodeks postępowania administracyjnego). Jeśli wszystkie dokumenty wymagane do rejestracji placówki są prawidłowe, gmina nie może odmówić zarejestrowania przedszkola.
Zgłoszenie do ewidencji osoby prowadzącej (osoby prawnej lub fizycznej) powinno zgodnie z art. 168 ust. 4 z dnia 16 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm) zawierać:
• oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę, jej miejsca zamieszkania (w przypadku osoby fizycznej) lub siedziby (w przypadku osoby prawnej);
• określenie odpowiednio typu lub placówki (w tym przypadku wskazanie, że ma to być przedszkole) oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania;
• wskazanie miejsca prowadzenia przedszkola oraz informacji o warunkach lokalowych
• statut ośrodka;
• dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w przedszkolu;
• dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.
Przepisy wymagają dołączenia do wniosku szeregu dokumentów.
Zgodnie z art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego gmina zobowiązana jest załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki, w szczególności te, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ. Z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku wniosku o wpis.
Z kolei załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Jeżeli gmina prowadzi postępowanie wyjaśniające to obowiązuje ją termin miesięczny, a w przypadku sprawy bardzo skomplikowanej dwumiesięczny.
Jeżeli organ nie załatwia spraw zgodnie z terminami określonymi w art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego stronie służy prawo do ponaglenia i złożenia skargi na bezczynność.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wyglądają kwestie prawne i ustalenia, jeśli obsługę finansową szkoły prowadzi inna szkoła?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zespół szkół posiadał sztandar i imię nadane zgodnie z procedurami, który rada gminy rozwiązała i powstały dwie odrębne placówki (szkoła podstawowa i gimnazjum), obecna rada gminy postanowiła połączyć te placówki tak jak poprzednio w jeden zespół. Chcemy wrócić do nadanego poprzednio imienia, czy możemy napisać pismo do rady gminy o przywrócenie poprzedniego imienia? Jeżeli tak to co powinno zawierać w swojej treści?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób należy wybrać przedstawiciela, który wejdzie w skład komisji konkursowej powołanej w celu przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący szkołę przed utworzeniem Powiatowego Centrum Sportu na bazie obiektów sportowych szkoły powinien mieć opinię Rady Pedagogicznej , Rady Rodziców. Jeśli tak czy jest ona wiążąca w przypadku opinii negatywnej.
Dziękuje
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jako szkoła chcielibyśmy stworzyć i sprzedawać kalendarze z wizerunkiem nauczycieli i uczniów. Czy musimy przestrzegać jakiejkolwiek procedury aby zarobić pieniądze w szkole przy sprzedaży? Jak powinna być sformułowana zgoda na stworzenie kalendarza?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe