Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na: niepełnosprawności sprzężoną, niepełnosprawność intelektualna stopnia umiarkowanego, niedosłuch w stopniu lekkim, niepełnosprawność ruchowa (w tym afazja motoryczna), powinno mieć zapewnione przez punkt przedszkolny zajęcia z surdopedagogiem?
To z jakim specjalistą i jaki rodzaj zajęć będzie miało dziecko zależy przede wszystkim od wskazań sugerowanych w orzeczeniu oraz od wielospecjalistycznej diagnozy poziomu jego funkcjonowania. Na tej podstawie Zespół wskazuje w IPET, co dla dziecka jest właściwe, zgodne z jego indywidualnymi potrzebami. Jeśli Zespół uzna, że aktualnie dziecko wymaga wsparcia surdopedagoga – to trzeba to zapewnić.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września będę nowym dyrektorem szkoły i otrzymałam od poprzedniego dyrektora arkusz organizacyjny, ws którym godziny do dyspozycji dyrektora zostały przydzielone kilku nauczycielom na zajęcia: wychowania do życia w rodzinie, zajęcia wyrównawcze i fakultety dla klas trzecich. Zajęcia te będą realizowane jako zajęcia nieobowiązkowe dla ucznia. W ramówce liczba godzin obowiązkowych w klasie pierwszej 28, drugiej 29,trzeciej 30.
Proszę o odpowiedz, kto powinien dokonać zmian w ramowych programach nauczania i czy jest to zgodne z obowiązującym prawe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam problem z gołębiami właściciela który sąsiaduje z halą sportowa szkoły. Hala jest pokryta blachą trapezową. Na dachu i na obróbkach blacharskich ścian zasiada około 80 szt. gołębi. Jest problem z utrzymaniem czystości na opasce odwadniającej hale, a szczególnie ubolewam nad blachą. Odchody gołębi są żrące i wywołują korozje na blasze. Nasze prośby o zmniejszenie liczby gołębi są ignorowane przez sąsiada. Dodam ,że działka sąsiada graniczy bezpośrednio z działką szkolną, a budynek, w którym przebywają gołębie jest oddalony od granicy o 2 m. Proszę o pomoc w przedstawionym problemie. Czy jest podstawa prawna, aby wymóc likwidacje ptaków?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący szkołę przed utworzeniem Powiatowego Centrum Sportu na bazie obiektów sportowych szkoły powinien mieć opinię Rady Pedagogicznej , Rady Rodziców. Jeśli tak czy jest ona wiążąca w przypadku opinii negatywnej.
Dziękuje
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Interesuje mnie wzór pisma skierowanego do nauczyciela w związku z rozwiązaniem stosunku pracy zgodnie z art.20 Karty Nauczyciela.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu następującej sytuacji. Prowadzę w swojej szkole Kwalifikacyjne Kursy Zawodowe w zawodzie informatyk (kwalifikacje E.12 i E.14). Sytuacja komplikuje się gdy dodam, że jest to szkoła dla dorosłych osób pozbawionych wolności przy Zakładzie Karnym. Po rozmowie z kilkoma innymi dyrektorami CKU przy innych zakładach karnych, nastąpiło poróżnienie między nami w kwestii zajęć praktycznych. Część z nas uważa, że w naszych warunkach nie ma możliwości prowadzenia tego typu KKZów z uwagi na brak możliwości wysyłania słuchaczy na praktyki zawodowe do zakładów pracy poza murami więzienia. Moje pytanie brzmi: czy faktycznie jest nadrzędny fakt konieczności prowadzenia takich praktyk zawodowych w zakładach pracy czy z uwagi na specyfikę szkoły zajęcia praktyczne mogę przeprowadzać na terenie szkoły w ramach zajęć z bloku praktycznego (tak jak odbywają się zajęcia praktyczne z nauczycielem zatrudnionym na 22-godzinnym etacie). Będę ogromnie wdzięczny za wyjaśnienie oraz podanie podstawy prawnej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe