Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne  Karta Nauczyciela - ustawa z 26.01.1982 r. ze zm. - rozdz. III. Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni  awansu zawodowego przez...

PORADA PRAWNA

20 maja 2011 Awans zawodowy

Czy dyrektor szkoły ubiegając się o awans na nauczyciela dyplomowanego pisze sprawozdanie czy opis i analizę? Jaka jest różnica między dokumentami składanymi przez nauczyciela, a przez dyrektora?

 Karta Nauczyciela - ustawa z 26.01.1982 r. ze zm. - rozdz. III.

Rozporządzenie MENiS z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni

 awansu zawodowego przez nauczycieli (ze zm. z 2007 r.).

Dyrektor ubiegający sie o awans zawodowy na nauczyciela dyplomowanego składa do odpowiedniego kuratorium następujące dokumenty:

1. wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego,

2.pPoświadczone kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe (§ 9 ust. 2pkt 1),

3. poświadczona kopia aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego (§ 9 ust.2 pkt 1),

4. zaświadczenie pracodawcy o spełnieniu wymagań dotyczących okresu pracy wymaganego

do złożenia wniosku (§ 9 ust. 2 pkt 2),

5. sprawozdanie z ostatnich trzech lat pracy obejmujące w szczególności charakterystykę i rozwój kierowanej przez niego szkoły w tym okresie, z uwzględnieniem efektów kształcenia i wychowania (§ 9 ust. 2 pkt 4),

6. wyróżniającą ocena pracy uzyskana w okresie zajmowania stanowiska dyrektora – karta oceny pracy (§ 9 ust.2 pkt 4),

7. Dokumentacja potwierdzająca spełnianie wymagań określonych w § 8 ust. 2:

a) uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem. (§ 8 ust. 2 pkt 1) w formie opisu i analizy realizacji wymagań w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów (§ 9 ust. 1 pkt 3),

b) wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust. 2 pkt. 2) w formie opisu i analizy realizacji wymagań w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów (§ 9 ust. 1 pkt 3),

c) umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach

 wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć (§ 8 ust.2 pkt 3),

d)  realizację co najmniej 3-ech z następujących zadań (§ 8 ust. 2 pkt 4):

- opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich,

- wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw  programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub środków dydaktycznych,

- poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, 

- wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami,

uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej,

uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym (poświadczone kopie dyplomów, świadectw (§ 9 ust. 1 pkt 3 b)),

- umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły,

w której dyrektor jest zatrudniony (§ 8 ust. 2 pkt 5) -  jako opis i analizę realizacji

wymagania w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów (§ 9 ust. 1 pkt 3 a).

Różnica jest zasadnicza i polega m. in. tym, że nauczyciel odbywa obowiązkowy staż, pisze sprawozdanie ze stażu, otrzymuje ocenę dorobku zawodowego za okres tegoż stażu, natomiast dyrektor:

1) pisze sprawozdanie z ostatnich trzech lat pracy obejmujące w szczególności charakterystykę i rozwój kierowanej przez niego szkoły w tym okresie, z uwzględnieniem efektów kształcenia i wychowania (§ 9 ust. 2 pkt 4) oraz
2) dołącza wyróżniającą ocenę pracy uzyskaną w okresie zajmowania stanowiska dyrektora – karta oceny pracy (§ 9 ust.2 pkt 4), jednocześnie musi spełnić wymagania określone w § 8 ust. 2 Rozporządzenia z 1.12.2004 r. ze zm.

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT