Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor rodzinnego domu dziecka nie posiadający postanowienia Sądu Rejonowego o rozszerzeniu kompetencji do podejmowania ważnych decyzji dotyczących ucznia może podejmować decyzje dotyczące: wyboru szkoły, udziale podopiecznego w lekcjach religii, zajęciach dodatkowych, wyjazdach, wycieczkach
Na podstawie art. 149 § 4 pkt 3 w zw. z art. 156 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Dz.U. z 2017 r., poz. 682 ze zm., opiekun ustanowiony przez sąd rodzinny, w tym dyrektor rodzinnego domu dziecka powinien uzyskiwać zezwolenie sądu opiekuńczego we wszelkich ważniejszych sprawach, które dotyczą osoby lub majątku małoletniego. Zaliczany jest do nich wybór szkoły (Jędrejek Grzegorz, Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Komentarz aktualizowany , LEX/el. 2019). W pozostałych sprawach - zajęcia dodatkowe dla dziecka, w tym religia oraz udział w wyjazdach i wycieczkach - dyrektor podejmuje decyzje samodzielnie, kierując się dobrem dziecka, bez obowiązku zwracania się do sądu rodzinnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nasza szkoła przygotowuje się do nadania imienia i sztandaru szkole. Rewers sztandaru wygląda następująco: biało-czerwone tło, w centralnym miejscu umieszczony wizerunek Orła Białego. Nad Orłem na półokręgu umieszczony napis: „BÓG HONOR OJCZYZNA”, pod Orłem znajduje się napis: „NAUKA I PRACA”. Czy umieszczenie napisu nad Orłem jest zgodne z zasadami oraz dobrymi praktykami godnego postępowania wobec polskich symboli państwowych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z wytycznymi GIS od 1 września 2020 r. należy ograniczyć przebywanie osób trzecich w przedszkolu do niezbędnego minimum. Czy przy takim zaleceniu można przyjąć studenta na praktyki nauczycielskie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole ma obowiązek udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej, jeżeli tak to na jakiej podstawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o arkusz obserwacji lekcji w-f w szkole podstawowej
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w zakresie organizacji nauczania ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym. W październiku uczennica otrzymała takie orzeczenie. Matka nie chce słyszeć o nauce w szkole specjalnej. Powołałam zespół i organizujemy nauczanie. Jak mam zrealizować 800 godzin plastyki i 830 godzin techniki, 130 godzin muzyki? Czy możemy te zajęcia realizować na różnych przedmiotach i zapisywać w oddzielnym dzienniku tematy dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka? Uczennica nie ma nauczania indywidualnego, a nawet gdyby zaplanować jej po 7-8 godzin tygodniowo tych przedmiotów, zanudziłaby się. Poza tym, ona bardzo chce być w klasie i razem z klasą pracować. Bardzo proszę o pomoc, jak zorganizować nauczanie z korzyścią dla dziecka, ale zgodnie z litera prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe