Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor przedszkola może mieć obniżony wymiar etatu do 3/4 (zatrud. na podst. KN, nie otrzymałam do tej pory wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy i płacy) i zostać jednocześnie zatrudniony na 1/4 etatu w nowo powstałym żłobku w budynku p-la (1 gr. - 20 dz., zatrudnienie - Kodeks Pracy, nie ogłoszono konkursu). Czy można wpisać w obowiązki dyr. p-la prowadzenie, kierowanie i nadzorowanie żłobka, zwiększyć dodatek funk. i motyw.). Za 4 lata nabywam prawa emerytalne, staż pracy 36 lat, 30 lat na stanowisku kierowniczym. Obniżenie wymiaru etatu jest dla mnie sytuacją niekorzystną od strony finansowej.
Opisana sytuacja nie znajduje uzasadnienia w przepisach dotyczących zatrudniania nauczycieli. Dyrektora przedszkola zatrudnionego najczęściej poprzez mianowanie na podstawie Karty Nauczyciela dotyczą te same przepisy, co kazdego nauczyciela z tą różnicą, że zmiany organizacyjne dot. liczebności oddziałów czy też zmiany planów nauczania (art. 20) nie wpływają na mozliwość zatrudnienia dyrektora w pełnym wymiarze godzin.
Przedszkole i żłobek nie mogą funkcjonować jako zespół placówek oświatowych. Zatrudnienie dyrektora przedszkola (pełnoetatowca) w charakterze dyrektora żłobka spowodowałoby przekroczenie norm czasu pracy. Z tego prawdopodobnie powodu organ prowadzący zdecydował o obniżeniu wymiaru etatu w przedszkolu. Takie rozwiązanie mogłoby mieć miejsce jedynie w przypadku zgody obu stron stosunku pracy, spowodowałoby jednak utratę przez dyrektora przywileju zatrudnienia przez mianowanie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zatrudniam pedagoga specjalnego od 1 kwietnia 2023 r. – jest to nauczyciel początkujący, w wymiarze 0,5 etatu, placówka nieferyjna. Na jaki okres powinnam sporządzić umowę?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba, która ukończyła studnia wyższe magisterskie wydział Biologii i Hodowli Zwierząt na kierunku zootechnika w zakresie oceny i wykorzystania surowców zwierzęcych oraz międzydziałowe studium pedagogiczne (wykaz przedmiotów: pedagogika ogólna 90 godzin, psychologia - 90 godzin, dydaktyka - 60 godzin, metodyka nauczania biologii - 45 godzin, metodyka nauczania przedmiotów zawodowych - 45 godzin, techniczne środki nauczania - 30 godzin, praktyka pedagogiczna w szkole - 150 godzin) ma uprawnienia do nauczania biologii w gimnazjum?
Dziękuję
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Sprzątaczka ma obciążenie komornicze. Przebywa na długotrwałym zwolnieniu lekarskim. Czy w takim wypadku kwota wypłacana pracownikowi może być niższa niż 1460 zł brutto, jeśli osiągnął większe wynagrodzenie niż kwota gwarantowana? Czy od kwoty gwarantowanej (1460 zł) potrąca się 20% chorobowego pracownikowi? Czy te 20% mniej dostaje komornik?
- W czerwcu zmarła nauczycielka,we wrześniu miałaby 30 lat pracy. Jaka odprawa pośmiertna należy się mężowi. Czy należy się mu jubileuszówka, trzynastka, urlopowe i ekwiwalent za urlop. Proszę o dokładne sprecyzowanie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownica administracyjna zatrudniona jest na pół etatu na czas nieokreślony. 29 czerwca 2019 r. poszła do szpitala, 1 lipca urodziła martwe dziecko w 10. tygodniu ciąży. Otrzymała zwolnienie lekarskie na okres od 29.06.2019 r. do 10.07.2019 r.
Od 11.07.2019 r. do 31.07.2019 r. pracowała. Odpis skrócony aktu urodzenia dziecka, które urodziło się martwe wystawiono 12.07.2019 r. 01.08.2019 r. pracownica wystąpiła o udzielenie urlopu macierzyńskiego w wymiarze 8 tygodni od 01.07.2019r. Bardzo proszę o poradę, jaką decyzję podjąć w takiej sytuacji.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe