Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dopuszczalne jest, aby oddział klasy I do której uczęszcza uczeń z autyzmem i posiada nauczyciela wspomagającego realizował zajęcia na drugą zmianę?
Żaden przepis, a w szczególności regulacje ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) nie określają, w jakich godzinach na zajęcia uczęszcza uczeń z autyzmem. Dlatego uczeń z autyzmem przyjęty do danego oddziału odbywa zajęcia zgodnie z planem zajęć tego oddziału także, gdy zajęcia są prowadzone „na drugą zmianę”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy szkoła ma obowiązek przyjęcia w poczet beneficjentów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nauczyciela, który w maju 2014r. otrzymał wypowiedzenie z pracy i otrzymał z tego tytułu stosowną odprawę. Z dniem 31.08.2014r przestał być pracownikiem szkoły. Nauczyciel pracował 5 lat na ułamek etatu, głównym miejscem pracy nauczyciela była inna szkoła, z której przeszedł na nauczycielskie świadczenie kompensacyjne. W dniu 24.10.2014r. nauczyciel zwrócił się z pismem o przyjęcie go w poczet beneficjentów ZFŚS jako emeryta, przedstawiając legitymację emeryta. Wcześniej nie informował o zamiarze przejścia na świadczenie kompensacyjne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o odpowiedź na następujące pytania:1)czy nauczyciele w czasie rekolekcji mają obowiązek odprowadzania dzieci do kościoła i z powrotem?2)Kto odpowiada za bezpieczeństwo uczniów w drodze do kościoła i podczas rekolekcji?3)czy uczniowie sami mogą pójść do kościoła, jeśli dzień ten jest dniem wolnym od zajęć dydaktycznych i szkoła nie organizuje żadnych zajęć poza zapewnieniem opieki świetlicoweji kto w takiej sytuacji odpowiada za ich bezpieczenstwo?Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z epidemią koronawirusa w przedszkolu niepublicznym prowadzone są zajęcia zdalne. Czy należy wprowadzić zmiany w dokumentach organizacyjnych przedszkola? I jak tego dokonać, jeśli kadra przebywa na zasiłkach opiekuńczych na dzieci? Czy takie zmiany może wprowadzić dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie akty prawne regulują przydzielanie godzin rewalidacji dla uczniów niepełnosprawnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna dla wniosku o wszczęcie egzekucji administracyjnej i tytułu wykonawczego TW-2 stosowanego w egzekucji o charakterze niepieniężnym w celu przymuszenia rodzica do wykonywania obowiązku szkolnego przez ucznia klasy pierwszej szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe