Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co powinien zawierać nowy statut obecnej szkoły ponadgimnazjalnej, a wkrótce szkoły podstawowej?
Na podstawie art. 364 i art. 322 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 dotychczasowe ramowe statuty szkół publicznych (zawierające minimalne wytyczne co do treści statutów), stanowiące załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz.U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm., zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w dotychczasowym trzyletnim liceum ogólnokształcącym, czteroletnim technikum i klasach dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowej szkole I stopnia. Statut szkoły ponadgimnazjalnej (trzyletniego liceum oraz czteroletniego technikum) w związku z reformą oświaty zachowuje moc, nie dłużej niż do dnia 30 listopada 2019 r. Natomiast statut ponadpodstawowej szkoły branżowej I stopnia, który musi zostać nadany najpóźniej do dnia 30 listopada 2017 r., musi mieć treść zgodną z art. 98 PO i jeśli są w niej prowadzone klasy ZSZ – także postanowienia odnośnie tych klas wg ww. ramowego statutu (art. 322 ust. 3 i 7 PWuPO). Statut szkoły podstawowej musi mieć treść zgodną z art. 98 PO i zawierać postanowienia o egzaminie ósmoklasisty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką liczbę godzin organ prowadzący szkołę powinien przeznaczyć na zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy decyzją rady pedagogicznej można nie promować ucznia klasy III z orzeczeniem o kształceniu specjalnym i indywidualnym do klasy IV, gdy rodzice uważają, że dziecko nie powinno zostać w klasie III?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wskazanie programu nauczania etyki w szkole podstawowej dla I i II etapu kształcenia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy specjalnej gimnazjum- upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim nie realizuje obowiązku szkolnego. Nie uczęszcza na zajęcia, ma bardzo lekceważący stosunek do obowiązku szkolnego. Uczeń ukończył 18 lat. Czy rada pedagogiczna może skreślić go z listy uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy orzeczenie o potrzebie udzielenia urlopu dla poratowania zdrowia nauczyciela podpisuje TYLKO lekarz medycyny pracy, czy też inny lekarz, np. chorób wewnętrznych? Nauczyciel dostarczył orzeczenie podpisane przez lekarza chorób wewnętrznych. Czy mogę udzielić urlopu na tej podstawie od 1.09.2015?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe