Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałam zapytać o osobę zatrudnioną na 0,75 wymiaru etatu na stanowisku sprzątaczki. Jest też zatrudniona na osobną umowę o pracę w bibliotece miejskiej. Pani wymaga ode mnie, aby jej czas pracy był skrócony każdego dnia o 45 min. Jak się to ma do jej wymiaru czasu pracy i drugiej umowy? Proszę o podstawę prawną. W jaki sposób do tego wymiaru czasu pracy naliczać urlop dodatkowy dla osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym?
W pytaniu nie podano, na jakiej podstawie pracownica domaga się skrócenia czasu pracy o 45 minut.
Wymiar czasu pracy pracownika niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym, zatrudnionego w wymiarze 0,75 etatu wynosi 35 * 0,75 = 26,25 (art. 15 ustawy z 27.08. 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych).
Dodatkowe zatrudnienie u innego pracodawcy stanowi odrębny stosunek pracy z odrębnymi prawami i obowiązkami.
Dodatkowy urlop wypoczynkowy pracownika zaliczonego do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności wynosi 10 dni. Wymiar ten stosune się do pracownika zatrudnionego w pełnym wymiarze. W przypadku pracowników niepełnozatrudnionych urlop ten, tak samo jak urlop podstawowy ulega przeliczeniu w stosunku do wymiaru etatu. Jeżeli skrócenie czasu pracy, o które wnioskuje pracownica stanowią ustawowe przerwy w pracy wliczane do czasu pracy, np. przerwa na karmienie, przerwa na gimnastykę lub wypoczynek, to takie skrócenie czasu pracy nie stanowi zmniejszenia wymiaru czasu pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację, czy pracownik, który odszedł z placówki na emeryturę i po 3 tygodniach przerwy został ponownie zatrudniony u tego samego pracodawcy może być zatrudniony na czas określony, czy powinna to być umowa na czas nieokreślony?
Czy emeryta obowiązują takie same limity umów jak wszystkich pracowników wynikające z Kodeksu pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam na skrzynkę szkoły następujący list. Poniżej go umieszczę. Bardzo proszę napisać mi doradzić na co muszę odpowiedzieć, czy mogę odsyłać do odnośników, że to np. znajduje się na stronie www (podaję stronę szkoły, np.zarządzenia umieszczę na szkolnej stronie sukcesywnie). Jesteśmy szkołą społeczną na prawach publicznej. Treść listu na e-malia: WNIOSEK Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) zwracam się z prośbą o udostępnienie informacji w następującym zakresie: 1. Plan finansowy szkoły zawierający preliminarz budżetowy szkoły, za rok 2011, 2012 ,2013, 2014, 2015. 2. Okresowe sprawozdania z działalności szkoły, w tym roczne sprawozdanie finansowe wraz z poprawkami i załącznikami za rok 2011, 2012, 2013, 2014, 2015. 3. Perspektywiczny plan rozwoju szkoły. 4. Zarządzenia dyrektora szkoły w roku szkolnym 2011-2012, 2012-2013 ,2013-2014, 2014-2015, 2015-2016. 5. Protokoły z przeprowadzonych kontroli w zespole szkół za rok szkolny 2011-2012, 2012-2013 ,2013-2014, 2014-2015 przez oddział kontroli z urzędu miasta, ZUS ,kuratorium, sanepidu , inspekcji pracy i innych instytucji uprawnionych do kontroli. 6. Informacje dotyczące sposobu wykorzystania środków finansowych pozyskanych przez szkołę z wynajmu pomieszczeń lub terenów szkolnych za rok 2011 ,2012, 2013,2014, 2015. 7. Imienny wykaz nauczycieli zatrudnionych w szkole z podaniem dodatku motywacyjnego przyznanego każdemu z nich przez dyrektora szkoły. 8. Imienny wykaz nauczycieli, którym przyznano dofinansowanie do doskonalenia zawodowego, wraz z podaniem kwoty dofinansowania przyznanej każdemu nauczycielowi oraz sprecyzowaniem, co konkretnie było przedmiotem dofinansowania. Kserokopie powyższych informacji proszę przesłać w formie elektronicznej (PDF,Word ,scan,itp.) na adres e-mail weryfikacja@spoko.pl Ewentualne pytania proszę kierować pod ten sam adres e-mail.
- Czy nauczyciel (będący emerytem), który przedłożył zaświadczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności może korzystać z obniżonego pensum i urlopu w celu wyjazdu na leczenie sanatoryjne?
Czy może uzyskać zgodę na dodatkowe zatrudnienie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie warunki musi spełniać osoba której można powierzyć stanowisko kierownika internatu? Dziękuje za odpowiedź.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka religii jest zatrudniona w naszym przedszkolu na 5/25 etatu. Cały etat ma w innej placówce i tam jest jej główne miejsce zatrudnienia. Nauczycielka miała już u nas podpisane 2 umowy na czas określony kolejno po 1 roku (Łączne 24 miesiące). Czy można podpisać teraz kolejną umowę na rok czy też zgodnie z nowymi przepisami kodeksu pracy musi to być umowa na czas nie określony? Łączny czas wszystkich umów przekroczy 33 miesiące i będzie to trzecia umowa.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe