Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne   O tym, czy dany uczeń powinien być objęty indywidualną rewalidacją decyduje Poradnia Psycologiczno-Pedagogiczna, a informacja o tym znajduje się w orzeczeniu o...

PORADA PRAWNA

04 marca 2012 Prawo oświatowe

Bardzo proszę o wyjaśnienie, czy każdy uczeń posiadający orzeczenie o upośledzeniu w stopniu lekkim bądź umiarkowanym powinien mieć zajęcia rewalidacyjne. Czy to muszą być zajęcia indywidualne czy mogą być w grupie 2-3 osób? Czy mogą być realizowane w ramach tzw. karcianych? Czy organ prowadzący musi przydzielić dodatkowe godziny obligatoryjnie?

  O tym, czy dany uczeń powinien być objęty indywidualną rewalidacją decyduje Poradnia Psycologiczno-Pedagogiczna, a informacja o tym znajduje się w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Indywidualne zajęcia rewalidacyjne powinny być prowadzone indywidualnie, a więc nie w grupach. Organ prowadzący musi przydzielić dodatkowe godziny na takie zajęcia.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 12 lutego 2002 r.
w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych:

§ 2. 10. Dyrektor szkoły, z wyjątkiem szkoły specjalnej, w uzgodnieniu z organem prowadzącym, przydziela dodatkowe godziny na prowadzenie indywidualnych zajęć rewalidacyjnych z uczniami niepełnosprawnymi.

 

Dyrektor "przydziela", a nie "może przydzielić". Objęcie więc ucznia zajęciami rewalidacyjnymi są obowiązkiem dyrektora. Z organem prowadzącym uzgadnia jedynie wymiar tych godzin.

Co do godzin "karcianych" - nie mogą one być przeznaczone na zajęcia rewalidacyjne.

Stanowisko MEN:

Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego
2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, godziny
do dyspozycji dyrektora, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela,
to zajęcia zwiększające szanse edukacyjne uczniów przeznaczone na pracę z uczniem
zdolnym lub z uczniem mającym trudności w nauce oraz zajęcia rozwijające zainteresowania
uczniów. Zajęcia te powinny zatem wychodzić naprzeciw indywidualnym potrzebom
uczniów poprzez udzielanie im pomocy w przezwyciężaniu trudności, rozwijaniu zdolności
lub pogłębianiu zainteresowań, a także poprzez sprawowanie nad nimi opieki, zależnie
od potrzeb. Wspomagając się tymi godzinami szkoła podstawowa i gimnazjum może również
wzbogacić ofertę świetlicy. 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT