Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o stworzenie nowej instrukcji kancelaryjnej, która obowiązuje w myśl nowego rozporządzenia z 18 stycznia 2011r, gdyż ta umieszczona w serwisie jest nieaktualna.
1) Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (ze zm.);
2) Rozporządzenie Prezesa RM z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
Szkoły jako samorządowe jednostki organizacyjne podlegają przepisom art. 6 ust. 2 ustawy o zasobie archiwalnym i dlatego zobowiązane są do wystąpienia do dyrektorów archiwów państwowych w celu zatwierdzania instrukcji kancelaryjnej.
Możliwe zatem są 2 wyjścia:
1. można zgłosić do dyrektora archiwum państwowego do zatwierdzenia instrukcję, która w szkole funkcjonuje,
2. zmodyfikować instrukcję będącą w użytkowaniu aktualnie (dostosowując ją do załącznika nr 1 rozporządzenia, o którym mowa w pytaniu) i zgłosić do dyrektora archiwum z wnioskiem o zatwierdzenie.
W każdym przypadku szkoła otrzymuje odpowiedź: albo zatwierdzającą instrukcję opracowaną przez szkołę, albo zalecenia do jej poprawienia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W mojej szkole jest 9 oddziałów szkolnych i 3 oddziały przedszkolne tzn. dwa oddziały 0 i jeden oddział 3 i 4 latków. W tym roku w UG zmieniono uchwałę i do oddziałów liczone są tylko oddziały szkoły. Moje pytanie brzmi czy nad oddziałami przedszkolnymi nie będę pełniła nadzoru, czy jest to zgodne z prawdą ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty powinny zostać wypracowane w szkole w związku z ochroną danych osobowych i gdzie mogę znaleźć przykłady?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy właściciel, który jest jednocześnie dyrektorem przedszkola sprawującym nadzór pedagogiczny może oprócz pensji pobierać wynagrodzenie za prowadzone zajęcia specjalistyczne (logopedia, SI itp)?
Proszę o odpowiedź w myśl przepisów regulujących z dniem 1 stycznia 2018 r.
Pragnę dodać, że jest to przedszkole integracyjno-terapeutyczne i prowadzone są zajęcia w ramach PPP oraz WWRD.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest wymagana dokumentacja przekształcenia szkoły podstawowej z oddziałem przedszkolnym w Zespół szkolno – przedszkolny od 01.09.2016 r.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie dotyczące jaka ilość metrów kwadratowych sali przypada na jedno dziecko w publicznym przedszkolu. Można znaleźć zapisy dotyczące punktów i zespołów przedszkolnych niepublicznych, ale nie wiem jak jest w przypadku przedszkola publicznego. Czy metraż dotyczy pustej sali czy części tzw użytkowej - bez szaf, stolików, krzeseł, itp.? W statucie jest zapis o 25 dzieci w jednej sali - ale czy to nie za dużo jak na taką niewielką salę??
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe