Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o poradę, mam przedszkolne bez oddziałów integracyjnych w tym roku mam 4 dzieci niepełnosprawnych posiadających orzeczenie, organ pozwolił mi na zatrudnienie oligofrenopedagoga i przyznał po 2 godz. dla każdego dziecka zajęć rewalidacyjnych. Czy te zajęcia mają być realizowane w podstawie czy poza podstawą programową i czy logopeda w ramach tych 2 godzin może również prowadzić zajęcia z dziećmi czy dodatkowo w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej?
Zajęcia rewalidacyjne są zajęciami dodatkowymi tak w przedszkolu, jak i w szkole. Zatem należy je realizować poza podstawą programową. Proszę pamiętać, że w przedszkolu zarówno czas na realizację zajęć rewalidacyjnych, jak i rodzaj tych zajęć winien być ustalany indywidualnie dla każdego dziecka, odpowiednio do jego konkretnych potrzeb i zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Jeśli któreś z dzieci ma wskazanie do wsparcia logopedycznego, to w ramach rewalidacji mogą to być zajęcia z logopedą. Planując wymiar godzin zajęć można wziąć pod uwagę, iż godnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia w sprawie ramowego statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół czas trwania jednorazowych zajęć prowadzonych dodatkowo, w tym zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić z dziećmi w wieku 3-4 lata 15 minut, a 5-6 lat - około 30 minut.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie dokumenty trzeba utworzyć dla zespołu szkół (podstawówka+ liceum łącznie, a jakie osobno dla podstawówki a osobno dla liceum. Chodzi mi o takie dokumenty jak statut, arkusz organizacyjny, plan nadzoru pedagogicznego, itp.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 września objęłam stanowisko wicedyrektora publicznego przedszkola. Czy mogłabym poprosić o dokumenty obowiązujące w takiej placówce oraz jakie uchwały i zarządzenia należy podjąć w miesiącu wrześniu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jakim rozporządzeniu mogę znaleźć informacje regulujące sposób prowadzenia protokolarza z posiedzeń RP wraz z załącznikami?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Ponawiam zapytanie w sprawie programu z doradztwa zawodowego. Czy w bursie jest obligatoryjny wymóg, aby wewnątrzbursowy program doradztwa zawodowego funkcjonował w placówce. W szkołach jest taki wymóg, a co z placówkami typu bursa? Nadmieniam, że interesuje mnie aspekt doradztwa zawodowego, a nie doskonalenia zawodowego.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie jak wg stanu na dzień 1 września 2018 r. wygląda finansowanie wycieczek. Czy nauczyciel może zbierać pieniądze na szkolną wycieczkę jaki jest sposób rozliczania wycieczki, jaki zapis powinien znaleźć się w regulaminie wycieczek szkolnych w tej kwestii?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe