Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o odpowiedź, czy w świetle ogólnych przepisów prawa można w Statucie szkoły umieścić zapis, że nauczyciel ma prawo do odebrania telefonu komórkowego uczniowi korzystającemu z niego w czasie lekcji?
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze. zm. z dnia 9 lutego 2007 r):
W załączniku nr 3 (np. dla gimnazjum) do rozporządzenia czytamy:
w § 18b ust. 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Statut gimnazjum określa obowiązki ucznia, z uwzględnieniem obowiązków w zakresie:
1) udziału w zajęciach edukacyjnych, przygotowywania się do nich oraz właściwego zachowania w ich trakcie,
2) usprawiedliwiania, w określonym terminie i formie, nieobecności na zajęciach edukacyjnych,
3) dbania o schludny wygląd oraz noszenia odpowiedniego stroju,
4) warunków korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeńelektronicznych na terenie gimnazjum,
5) właściwego zachowania wobec nauczycieli i innych pracowników gimnazjum oraz pozostałych uczniów."
Zapis z rozporządzenia stanowi, że szkoła określa warunki korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły. Zatem szkoła ma prawo decydować, jakie rozwiązania przyjmie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na podstawie jakiego paragrafu lub dyrektywy należy przesłać do dnia 5 marca do OKE skład zespołu nadzorującego przebieg sprawdzianu? Według mojej wiedzy należy je powołać, ale nie wysyłać do OKE! Dotychczas wysyłałam skład zespołu do KO. Dziękuję EO
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przyjąć do klasy pierwszej 5-latka? Posiada pozytywną opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy niepubliczną placówką typu OREW, uczniowie realizują u nas obowiązek szkolny na mocy decyzji szkół macierzystych i porozumień zawieranych pomiędzy OREW, a szkołą macierzystą. Na jakiej podstawie szkoła macierzysta ma wydać uczniowi świadectwo, czy w ogóle musi to zrobić, czy uczeń który realizuje obowiązek u nas ma być wpisany w dziennik szkoły macierzystej, dlaczego nauczyciele OREW nie wypisują świadectw tyko szkoły macierzyste, które nie widzą ucznia na oczy tylko bazuj,ą na naszych ocenach opis. Proszę podać mi regulacje prawne do w/w problemów.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest jakaś procedura postępowania w przypadku przyjęcia do placówki dziecka z pompą żywieniową? Czy rodzic ma obowiązek przedłożenia dyrektorowi placówki oświatowej dokumentacji lekarskiej dziecka z pompą żywieniowa? Gdzie mogę odszukać wzoru procedury postępowania ?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Pełnię funkcję dyrektora w szkole podstawowej, dla której organem prowadzącym jest stowarzyszenie. Zostaliśmy przekazani do prowadzenia innemu organowi. Obecnie musimy przygotować projekt statutu oraz aktu założycielskiego. Stąd tez proszę o pomoc w tej sprawie. Jak powinny wyglądać te dokumenty ? Dodatkowo proszę również o wzór dokumentu tzw. planu obrony cywilnej dla szkół podstawowych. Organem prowadzącym od 1 września 2015 r. jest Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Sołectwa Chechło. Przejęliśmy do prowadzenia szkołę na podstawie art. 5 g ustawy o systemie oświaty.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe