Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o konkretną odpowiedź dotyczącą symboli prawidłowych wzorów arkuszy. Jakie symbole mają arkusze ocen (druk) dla uczniów klas I SP założone w roku szkolnym: 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021? Jakie symbole mają arkusze ocen (druk i ręczne)) dla uczniów klas IV SP założone w roku szkolnym: 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021?
Dnia 6.09.2019 r. weszło w życie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r. poz. 1700 z późn. zm.). Zastąpiło ono rozporządzenie o tym samym tytule z 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 939). Z uwagi na powyższe w przedstawionej sytuacji zastosowanie znajda oba te akty prawne.
W przypadku klas I, które edukację rozpoczęły w roku szkolnym 2018/2019, zastosowanie znajdzie § 53 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia z 2018 r. w brzmieniu: „Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 36 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 45 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas I, które edukację rozpoczęły w roku szkolnym 2019/2020 i w latach następnych, zastosowanie znajdzie § 59 ust. 2 rozporządzenia z 2019 r. w brzmieniu: „ Od roku szkolnego 2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 lub 44 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 33 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 44 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas IV w roku szkolnym 2018/2019 zastosowanie znajdzie § 53 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia z 2018 r. w brzmieniu: „Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 36 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 45 ma formę elektroniczną.
W przypadku klas IV, które edukację na tym etapie rozpoczynają w roku szkolnym 2019/2020 i w latach następnych, zastosowanie znajdzie § 59 ust. 3 rozporządzenia z 2029 r. w brzmieniu: „W latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 33 lub 44 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły”. Arkusz nr 33 wypełnia się pismem ręcznym, a arkusz nr 44 ma formę elektroniczną.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy terapeuta (inny niż terapeuta pedagogiczny prowadzący zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) np. terapeuta żywienia, terapeuta wzroku czy hipoterapeuta, terapeuta SI pracujący z dzieckiem objętym kształceniem specjalnym musi posiadać wykształcenie pedagogiczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na wątpliwość w jakich okolicznościach RP może uczniowi odmówić uczniowi zgody na egzamin klasyfikacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola niepublicznego uczęszcza dziecko z orzeczeniem o kształceniu specjalnym (autyzm wczesnodziecięcy) i opinia potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Do grupy przedszkolnej przydzielono nauczyciela, który ukończył studia z oligofrenopedagogiki. Czy ten nauczyciel może prowadzić terapię pedagogiczną zaleconą w opinii WWR?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z najnowszymi przepisami, rodzice mają płacić jedynie za dodatkowy czas spędzony przez ich dziecko w przedszkolu – złotówkę za szóstą i każdą kolejną godzinę. Ustawa zakazuje pobierania od nich opłat innego rodzaju, także za dodatkowe zajęcia takie jak rytmika, język angielski, czy matematyka. Dotyczy to także takich sytuacji, kiedy rodzice wyrażają wolę opłacania tych zajęć w całości z własnej kieszeni. Jeżeli organ prowadzący nie wyrazi zgody za opłatę tych zajęć mimo chęci rodziców, to czy kategorycznie zabronione będzie organizowanie tych zajęć. Czy jest podstawa prawna do tego pytania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka powinna znajdować się podstawa prawna (aktualna) w regulaminie wycieczek szkolnych i innych form turystyki obowiązujących w szkole podstawowej (ośmioletniej)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe