Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
10 czerwca 2015 roku minister Joanna Kluzik-Rostkowska podpisała rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy w szkołach publicznych. Kiedy wchodzi w życie, czy już obowiązuje, jakie zmiany niesie?
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2015 r. Główne zmiany dotyczą m.in.:– możliwości zwolnienia ucznia z wykonywania określonych ćwiczeń fizycznych na zajęciach wychowania fizycznego, a nie – jak dotąd - zwolnienie z realizacji tych zajęć w całości na okres zawarty w tym zwolnieniu. Podstawą do tego zwolnienia będzie opinia lekarza wskazująca, jakich ćwiczeń fizycznych lub – jakiego rodzaju ćwiczeń uczeń nie może wykonywać oraz przez jaki okres;– określenia funkcji, jakie spełnia ocenianie bieżące ucznia, co jest związane z wprowadzeniem możliwości ustalania ocen bieżących w formie opisowej na każdym etapie edukacyjnym. Ocenianie bieżące przekazuje informacje o poziomie osiągnięć edukacyjnych ucznia, jak też jego zaangażowaniu w zdobywaniu nowych wiadomości i umiejętności oraz pokonywaniu trudności. Ponadto poprzednie rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2007 r. (z wieloma zmianami), oprócz warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy dotyczyło również przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. Obecnie są odrębnymi rozporządzeniami.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W arkuszu organizacyjnym pracy szkoły należy podać ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole/szkołę, w tym liczbę godzin zajęć edukacyjnych i opiekuńczych, zajęć rewalidacyjnych, zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia, realizowanych w szczególności przez pedagoga, psychologa, logopedę i innych nauczycieli. Które zajęcia należy umieścić w tym punkcie? (m.in. zajęcia edukacyjne, rewalidacyjne, logopedyczne, korekcyjno–kompensacyjne, rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, zajęcia rozwijające uzdolnienia) .
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektorowi przedszkola, któremu kończy się kadencja przed 1 września 2017 r. organ może przedłużyć kadencję na podstawie artykułu z art. 235 ust. 3 ustawy przepisy wprowadzające ustawę prawo oświatowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałam pismo z Centrum Pomocy Rodzinie z prośbą o udzielenie informacji dotyczących ucznia mojej szkoły, który jest pod opieką rodziny zastępczej. Informacje o które prosi Centrum Pomocy Rodzinie to m. in. frekwencja, wyniki nauczania, wykaz przedmiotów które sprawiają uczniowi trudności, zagadnienia programowe, które wymagają szczególnego wsparcia i pomocy, funkcjonowanie ucznia na terenie szkoły oraz w grupie rówieśniczej, udział w kołach zainteresowań, udział w wyjazdach i imprezach klasowych, szczególne osiągnięcia i zainteresowania, czy uczeń jest objęty pomocą pedagogiczną lub psychologiczną, oraz współpraca opiekuna ze szkołą/wychowawcą/pedagogiem.
Czy jako dyrektor placówki mogę wszystkie te informacje przekazać?
Proszę o podanie wykładni prawnej, która będzie podsatwą przekazania informacji o uczniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic ma prawo zrezygnować z nauczania indywidualnego w kl. V, dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym i zażądać jego nauki w klasie ogólnodostępnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór pełnomoctnictw dla dyrektora publicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie. Dziekuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe