Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Czy w szkole niepublicznej specjalnej z uczniami z sprzężonymi niepełnosprawnościami nauczycielowi oprócz zajęć przedmiotowych mogę przydzielić godziny jako nauczyciel wspomagający np. podczas wychowania fizycznego?; 2. Proszę o wyjaśnienie: co to są inne czynności zlecone przez dyrektora, inne obowiązki nauczyciela oraz opieka nad uczniami dowożonymi, czy to mogę zlecić nauczycielowi licząc godziny do pełnego etatu?
Po pierwsze: Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 7 sierpnia 2015 poz 1113) w szkołach specjalnych nie zatrudnia się dodatkowo nauczycieli (tzw. wspomagających) posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Takie rozwiązania obligatoryjne przewidziano jedynie dla przedszkoli ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi, przedszkoli integracyjnych, szkół ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi i szkół integracyjnych oraz dla przedszkoli i szkół ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone. Stąd wniosek, że - zarówno w publicznej, jak niepublicznej szkole specjalnej - na zatrudnienie nauczyciela wspomagającego dyrektor musi uzyskać zgodę swojego organu prowadzącego.
Po drugie: Dla nauczycieli tzw. wspomagających § 7 ust. 4 w/w rozporządzenie wyraźnie określa zakres czynności, i nie ma tam „innych czynności zleconych przez dyrektora”.
Po trzecie: Zadania wyznaczone przez dyrektora realizują natomiast specjaliści (logopeda, socjoterapeutka, itp.) oraz pomoc dyrektora, która nie jest nauczycielem tylko pracownikiem obsługi - § 7 ust. 6
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w arkuszu ocen ucznia należy w jakiś sposób odnotować fakt, że jeden z rodziców ucznia nie żyje?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka urodzona 01.09.1959r. ma 35 lat pracy (minęło 01.09.2015r.). Posiada nabyte prawa do wcześniejszej emerytury. Czy z związku z tym uprawnieniem można ją zwolnić z pracy, ponieważ nie będę miała klasy I ?
- Proszę o wzór rozwiązania umowy o pracę dla nauczycieli i pracowników obsługi - likwidacja szkoły.(dyr szk. podst.)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rada rodziców szkoły podstawowej zwróciła się do organu prowadzącego (gmina) z zapytaniem, czy wyrazi zgodę, aby uczniowie już od klasy 6 mogli uczyć się drugiego języka obcego, a nie jak przewiduje prawo oświatowe od klasy 7, w liczbie 2 godzin tygodniowo.
Czy takie rozwiązanie jest możliwe? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Co w sytuacji gdy ok. 90% rodziców jest zainteresowana takim rozwiązaniem?
Jak powinno się rozwiązać sprawę zakupu podręczników i ćwiczeń?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Odstąpienie od niektórych treści programowych dla ucznia w klasie III szkoły podstawowej (uczeń posiada autyzm dziecięcy). Ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego.
Jak ma wyglądać to odstąpienie? Proszę o wzór, schemat.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe