Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Poradnik
Standard C2 – Nadzór
Aby mieć pewność, a jeśli nie pewność, to przynajmniej uzasadnione przekonanie, że wykonywanie wszelkich zadań w szkole lub placówce oświatowej jest wystarczająco skuteczne, oszczędne i efektywne (zgodnie z celami kontroli zarządczej) – niezbędny jest właściwy nadzór nad ich realizacją. Należy jednak pamiętać, że nadzór nie jest jedynym elementem kontroli zarządczej, ale wiąże się również z odpowiedzialnością osoby nadzorującej za błędy lub zaniechania nadzorowanego przez siebie pracownika. Zgodnie z art. 4 ust. 5 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości ( tekst jedn.: Dz.U. z 2013r. poz.2013r. z późn. zm). kierownik jednostki ponosi odpowiedzialność za wykonywanie obowiązków w zakresie rachunkowości określonych ustawą.
Obszary sprawowanego nadzoru można przykładowo pogrupować w następujący sposób:
1. Zgodność działalności z prawem oraz przyjętymi procedurami (kontrola w ramach nadzoru pedagogicznego).
2. Skuteczność i efektywność działań (ewaluacji wybranych zagadnień, obszarów).
3. Wiarygodność sprawozdań (kontrola dokumentów, analiza realizacji programu i planu nauczania oraz podstawy programowej).
4. Ochrona zasobów (zasady bezpieczeństwa i archiwizacji).
5. Przestrzeganie i promowanie zasad etycznego postępowania (Kodeks etyczny szkoły).
6. Efektywność i skuteczność przepływu informacji (plan nadzoru pedagogicznego, sprawozdawczość, doskonalenie).
7. Zarządzanie ryzykiem (obszary wrażliwe).
Pełna treść dostępna dla zarejestrowanych użytkowników portalu.
W dalszej części poradnika znajdziecie Państwo m.in.:
- praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia nadzoru w placówce oświatowej,
- szczegółowe omówienie harmonogramu działań kontrolnych,
- sugestie, w jaki sposób wykorzystać przykładowe dokumenty.
Data: 2011/08/10
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe