Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zwracam się z prośbą o udzielenie porady. W gimnazjum w roku szkolnym 2016/2017 w bibliotece zatrudnionych na pełnych etatach jest dwóch nauczycieli, chronionych przez dwa różne związki zawodowe. Nauczyciele Ci mają w przydziale po 3/4 etatu biblioteki i 1/4 etatu świetlicy. Od roku szkolonego 2017/2018 gimnazjum zostaje przekształcone w liceum ogólnokształcące. Konsekwencją tego jest likwidacja świetlicy. 1.Czy można ograniczyć tym chronionym nauczycielom zatrudnienie przydzielając po 3/4 etatu tylko nauczyciela biblioteki, gdyż nie posiadają innych kwalifikacji ? 2.Czy mogę bardziej ograniczyć zatrudnienie tym nauczycielom chronionym po 1/4 etatu, aby pełny etat przydzielić dla dyrektora szkoły jako zabezpieczenie po zakończeniu kadencji ?
Zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z 23.05.1991 r. o związkach zawodowych, pracodawca bez zgody zarządu zakładowej organizacji związkowej nie może:
1) wypowiedzieć ani rozwiązać stosunku pracy z imiennie wskazanym uchwałą zarządu jego członkiem lub z innym pracownikiem będącym członkiem danej zakładowej organizacji związkowej, upoważnionym do reprezentowania tej organizacji wobec pracodawcy albo organu lub osoby dokonującej za pracodawcę czynności w sprawach z zakresu prawa pracy,
2) zmienić jednostronnie warunków pracy lub płacy na niekorzyść pracownika, o którym mowa w pkt 1
- z wyjątkiem gdy dopuszczają to odrębne przepisy.
W opisanej sytuacji dyrektor musi zwrócić się do odpowiednich związków zawodowych o wyrażenie zgody na ograniczenie nauczycielom wymiaru etatu ze względu na brak godzin i kwalifikacji do zajmowania innego stanowiska. Bez tej zgody nie można nauczycielom zmiejszyć wymiaru godzin.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy Szkołą Podstawową powstałą w wyniku przekształcenia gimnazjum. Wpłynęło nam orzeczenie z Poradni Psych.Pedagog.o potrzebie kształcenia specjalnego od 1.09 dla ucznia klasy drugiej szkoły podstawowej z orzeczonym "autyzmem, w tym zespołem Aspergera".
Z dniem 1.09. zmieniają się przepisy, w jaki sposób, na podstawie których przepisów i z jakimi kwalifikacjami zatrudnić nauczyciela dla w/w ucznia?
Dziękuję za pomoc gdyż jest to dla nas sytuacja nowa.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry! Mam pewne wątpliwości, czy w oddziale przedszkolnym przy Szkole Podstawowej pensum nauczyciela, który uczy w zerówce pięciolatków wynosi 22 godz. tak samo jak w zerówce sześciolatków?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Witam, proszę o odpowiedź na następujące pytania: zatrudniam n-la na czas określony od 1.09.2008r.do 31.08.2009r(pierwsza umowa), 1.09.2009r. do 31.08.2010r.(druga umowa). Czy trzecia umowa bedzie zawarta automatycznie na czas nieokreślony(według mnie tak)? I drugie pytanie ile powinna wynosić przerwa między umowami(np. między drugą a trzecią) aby nie wpaść w pułapkę umowy na czas nieokreślony?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel etyki? Kiedy Dyrektor ma obowiązek zorganizować lekcje etyki w szkole?
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego jest zatrudniony w pełnym wymiarze na podstawie mianowania, posiada on orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, ma skrócony wymiar pracy. Otrzymaliśmy od niego informację o zamiarze przejścia na rentę z tytułu częściowej niezdolności do pracy, jednak nadal chciałaby pracować. Co powinniśmy zrobić w momencie uzyskania przez nauczyciela prawa do renty? Czy zachodzi konieczność rozwiązania umowy o pracę, na jej wniosek i zawarcia nowej? Na co zwrócić uwagę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe