Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zgodnie z obecnym prawem oświatowym techniki kształcenia na odległość (e-learning) można wykorzystywać jedynie w kształceniu ustawicznym. Jak wyglądają procedury założenia w Sierakowicach placówki kształcenia ustawicznego. Taka placówka może prowadzić szkoły np. dla dorosłych. Ważna sprawa czy do takiego CKU można podpiąć już istniejące liceum dla dorosłych?
Utworzenie niepublicznej placówki kształcenia ustawicznego wymaga uzyskania wpisu do ewidencji prowadzonej przez powiat, na zasadach szczegółowo określonych w art. 168 PO. Zgłoszenie do ewidencji powinno zawierać: 1) oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby; 2) określenie typu placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania, 3) wskazanie miejsca prowadzenia placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających: możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, realizację innych zadań statutowych, bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, potwierdzone przez dołączenie do zgłoszenia pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej; 4) statut placówki; 5) dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w placówce; 6) dane niezbędne do wpisania placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej. Po uzyskaniu wpisu do ewidencji, placówka może zostać połączona w zespół zwany centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego, gdy placówka będzie prowadziła kształcenie zawodowe (art. 93 PO) albo w zespół o innej nazwie, gdy takiego kształcenia nie będzie realizowała (art. 182 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na podstawie jakich aktów prawnych należy sporządzić statut ośmioletniej szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może dostać urlop wypoczynkowy w ciągu roku szkolnego pomijając ferie i wakacje przy czym nie jest to urlop uzupełniający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń w trakcie nauki w gimnazjum może drugi raz zdawać egzamin poprawkowy z tego samego przedmiotu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto wchodzi w skład Organu Prowadzącego? (Wójt, Rada Gminy, Pracownicy Urzędu Gminy itp.)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gmina organizowała na terenie szkoły w pierwszym tygodniu ferii zimowych wypoczynek (półkolonie) dla chętnych uczniów. Czy w takiej sytuacji szkoła musi posiadać protokół okresowej kontroli p-poż Powiatowej Straży Pożarnej, wymagany dla obiektów wypoczynku dzieci i młodzieży?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe