Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Zatrudniliśmy pracownika od 01.09.2016 przedstawił nam orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym, które zostało wydane 18.04.2016 r. Jest w nim zapis że Niepełnosprawność datuje się od 01.03.2013. Od kiedy należy się pracownikowi dodatkowy urlop z tego tytułu - 10 dni? Jest to jego pierwsza praca.
Zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 27.08.1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, osobie zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności przysługuje dodatkowy urlop wypoczynkowy w wymiarze 10 dni roboczych w roku kalendarzowym. Prawo do pierwszego urlopu dodatkowego osoba ta nabywa po przepracowaniu jednego roku po dniu zaliczenia jej do jednego z tych stopni niepełnosprawności.
Skoro pracownik od dnia zaliczenia go do stopnia niepełnosprawności nie przepracował jeszcze roku (z pytania wynika, że jest to jego pierwsza praca), to prawo do pierwszego dodatkowego urlopu nabył po przepracowaniu jednego roku, licząc od dnia zatrudnienia, tj. od 01.09.2016 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy pedagog szkolny w ramach swojego pensum w myśl nowych przepisów prawa oświatowego ma prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, czy też mają być one odrębnie płatne?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka od 3.01.2022 r. korzysta z urlopu rodzicielskiego. W trakcie jej urlopu kończy się umowa o pracę. Jakie czynności ma podjąć dyrektor w celu umożliwienia kontynuacji urlopu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciele mają przydzielone dodatkowe godziny pracy (1 lub 2 godziny w tygodniu) w ramach art. 42 ust. 1 i 2 pkt 1,2 KN. ZNP stoi na stanowisku, że te zajęcia stanowią pomoc psychologiczno-pedagogiczną i w związku z tym należy za tę pracę wypłacić dodatkowe wynagrodzenie. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii.
- Sprawa dotyczy nauczycielki zatrudnionej na podstawie mianowania w wygaszanym od 01.09.2017r. gimnazjum, przebywającej od 27.02.2017r. do 26.02.2018r. na urlopie zdrowotnym. Nauczycielka uchylała się od przyjęcia informacji (art.225 ust 1 i 2) dyrektora gimnazjum (art. 225 ust. 3 ustawy z dnia 14.12.2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe). Nie złożyła, zgodnie z art. 225 ust. 4 oświadczenia o odmowie przejścia w stan nieczynny i nie wyraziła zgody na ograniczenie zatrudnienia do 1/2 wymiaru w roku szkolnym 2017/18. Pismem dyrektora gimnazjum z dnia 23.05.2017r. została przeniesiona w stan nieczynny (art.225 ust. 6). W konsekwencji nauczycielka wniosła do sądu pracy pozew o ustalenie, że oświadczenie pracodawcy o przeniesieniu jej w stan nieczynny jest bezskuteczne. Sprawa w sądzie odbędzie się we wrześniu 2017r. W związku z powyższym w tej sytuacji, jakie wynagrodzenie przysługuje nauczycielce od 01.09.2017r ? Czy naliczone jak nauczycielowi przebywającemu na urlopie zdrowotnym, czy jak dla nauczyciela przeniesionego w stan nieczynny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy zatrudnienia nauczyciela w dwóch szkołach i wypłacania dodatku stażowego, proszę o odpowiedź w n/w sytuacjach:
1. Nauczyciel zatrudniony jest w naszej szkole na 16/18 etatu i drugiej szkole ma dodatkowo 4/18 etatu. Która szkoła powinna wypłacać dodatek stażowy i w jakiej wysokości (wysługa lat - 20%)
2. Nauczyciel w naszej szkole zatrudniony jest na 6/18 etatu i w drugiej szkole również 6/18 etatu. Która szkoła powinna wypłacać dodatek stażowy i w jakiej wysokości (wysługa lat - 20%)
3. nauczyciel jest zatrudniony w naszej szkole na pełny etat 18/18 i w drugiej szkole na 7/18 etatu. Która szkoła powinna wypłacać dodatek stażowy i w jakiej wysokości (wysługa lat - 20%).
4. Nauczyciel w naszej szkole zatrudniony jest na 12/18 etatu i w drugiej szkole ma dopełnienie etatu 6/18 etatu. Która szkoła powinna wypłacać dodatek stażowy i w jakiej wysokości (wysługa lat - 20%)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe