Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Z powodu małej liczebności klas organ prowadzący dał mi wytyczne, abym połączyła 3 klasy (4 roczniki). Łącznie grupa nie przekraczałaby 26 uczniów. Niestety w klasie V mam 2 uczniów z orzeczeniem (niepełnosprawność sprzężona i niepełnosprawność ruchowa), w klasie VII - 1 (niedostosowanie społeczne). Dostałam wytyczne od organu prowadzącego, aby połączyć klasy V, VI i VII. Opracowałam arkusz, w którym połączyłam dwa oddziały VI - VII, natomiast nie łączyłam kl. V z uwagi na uczniów którzy wymagają szczególnych dostosowań . Otrzymałam pozytywną opinię związków zawodowych. Wysłałam arkusz do organu prowadzącego i otrzymałam uwagi do ww. arkusza z uwzględnieniem łączeń tych 3 klas. Wiem, że to wpłynie na jakość nauczania i jest zagrożona realizacja podstawy programowej, poza tym nie będę w stanie zapewnić odpowiednich warunków uczniom ze specjalnymi potrzebami wynikającymi z orzeczenia. Co mogę w tej sprawie zrobić?
Na podstawie art. 96 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., w szkołach podstawowych działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych, w zakresie danego etapu edukacyjnego dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych. Zgodnie z art. 110 ust. 3 PO arkusz organizacji szkoły zatwierdza organ prowadzący, po zasięgnięciu opinii organu sprawującego nadzór pedagogiczny. W sytuacji, gdy dyrektor szkoły nie dojdzie do porozumienia z organem prowadzącym i arkusz organizacji szkoły nie zostanie zatwierdzony, szkoła nie będzie miała podstaw do legalnego działania od dnia 1 września 2020 r. z powodu braku zapewnienia warunków działalności (art. 10 ust. 1 PO). W związku z tym należy szczegółowo wyjaśnić organowi prowadzącemu przyczyny leżące u podstawy treści arkusza organizacji, wpływające na brak możliwości zapewnienia odpowiednich warunków nauki uczniom z specjalnymi potrzebami wynikającymi z orzeczenia i brak możliwości wywiązania się z podstawowych zadań dyrektora wobec tych uczniów (art. 68 ust. 1 pkt 10 PO). Akt PO nie przewiduje żadnego szczególnego trybu postępowania przez dyrektora w związku z ustalaniem treści arkusza.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W Technikum od roku szkolnego 2019/2020 chcemy wprowadzić kształcenie w tzw. Policyjnej Klasie Mundurowej przedmiotu „edukacja policyjna”.
Treści nauczania będą realizowane w oparciu o program nauczania wydany przez Komendanta Głównego Policji.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017r. poz.703) dyrektor może realizować te zajęcia jako zajęcia uzupełniające (załącznik nr 5, pkt 6) lub jako zajęcia dodatkowe z godzin organu prowadzącego (§ 3 ust 1, pkt 2).
Założenia jest takie, aby zajęcia były realizowane jako zajęcia międzyoddziałowe (uczniowie klas pierwszych kształcący się w różnych zawodach uczestniczą w zajęciach na zasadzie dobrowolności). Czy takie rozwiązanie jest możliwe, aby uczniowie, którzy chcą się uczyć przedmiotu „edukacja policyjna” mogli go wybrać na takich samych zasadach jak religię lub wdż?
Jaka jest procedura wpisania przedmiotu uzupełniającego do szkolnego zestawu programów nauczania tak, aby można go było wpisać na świadectwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przedszkola jest obowiązany do dostępności w przedszkolu od 1 września 2022 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1.Proszę o wzór sprawozdania za I semestr 2010/2011. 2.Czy ocena opisowa za I semestr powinna być umieszczona w dzienniku?
- Czy przy zmianie organu prowadzącego przedszkole niepubliczne konieczny jest nowy wpis do ewidencji placówek niepublicznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W gminie powstało nowe przedszkole gminne. Czy jest możliwość przeniesienia od września 2024 r. grupy pięciolatków, uczęszczających od dwóch lat do oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej na terenie gminy, ale w innej miejscowości? W budynku przedszkola są puste sale, szkoła ma przeładowane sale (grozi zmianowość). Jeśli tak, to czy rodzice tych dzieci muszą brać udział w rekrutacji do gminnego przedszkola, czy można przenieść całą grupę na podstawie oświadczenia rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe